--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, October 05, 2004


اگه مي‎شد چي مي‎شد؟
ـــــــــــــــــــــ
رحيم مخكوك

اگر متحدين در جنگ جهاني دوم پيروز مي‎شدند مهم‎ترين اخبار سال 2004 به اين ترتيب تغيير مي‎كرد:
دور بيست‎وپنجم مذاكرات صلح آمريكاي شرقي و غربي موسوم به 2 به‎علاوه‎ي صفر شكست خورد.
پيشواي جديد انگلستان شمالي پاي‎بندي خود را به مباني فاشيسم مورد تاكيد قرار داد. او كه براي اداي احترام به روح هيتلر به برلين سفر كرده است گفت: ما براي گسترش فاشيسم در خاور ميانه راه درازي در پيش داريم.
چين استقلال مشروط خود را پس از 60 سال از پايان جنگ جهاني در سال 2005 به دست خواهد آورد. حزب فاشيست چين خود را براي تحويل گرفتن قدرت از امپراطور ژاپن آماده مي‎كند.
آلمان و ايتاليا كه از پارسال عراق را به خاطر عدم گسترش سلاح‎هاي كشتار جمعي اشغال كرده‎اند اعلام كردند ما هيچ فاشيستي به‎تر از صدام پيدا نكرديم و پس از ابقاء صدام در پست ره‏بري عراق خاك اين كشور را به زودي ترك خواهيم كرد.
ايران از معاهده‏ي گسترش سلاح‏هاي هسته‏اي خارج شد. شيرين عبادي رئيس‎جمهور دموكرات ايران گفت: بابا زور نيست كه! ما بمب اتمي نمي‎خواهيم!
جايزه‎ي جنگ نوبل به موسي چمبه ره‏بر تمامي حركات خونين اخير آفريقا اهدا گرديد. او هم اكنون سي‎وپنج سال است كه آفريقاي واحد را با يك دولت فاشيستي ره‎بري مي‎كند.
آيت‎الله مصباح ره‏بر اپوزيسيون ايران كه پس از ارائه‎ي نظريه‎ي قلع و قمع تمدن‎ها و ناميده شدن سال 2001 از سوي سازمان دول متفق به اين نام به يك چهره‏ي جهاني تبديل شده است پس از ديدار با ره‎بران ايتاليا و آلمان، صبح امروز وارد تهران شد. او نتايج اين ديدار را بسيار عالي توصيف كرد و گفت: آناني كه مي‎گويند بين اسلام و فاشيسم تناقض وجود دارد غلط مي‎كنند!
شوروي شرقي، شوروي شمال شرقي، شوروي وسط مايل به چپ و شوروي اون طرفي با امضاي پيمان مشترك دفاعي، به همه‏ي باقي شوروي‏ها هش‎دار دادند كه مواظب خودشان باشند.
ميخاييل گورباچف و نلسون ماندلا كه پس از بيست سال محاكمه در دادگاه مبارزه با عواطف صلح هنوز هم بر مواضع خود پافشاري مي‎كردند صبح امروز در ميدان مانهاتان نيويورك و در پاي مجسمه‏ي بردگي اعدام شدند. جرم آنان اقدام به نفع بشريت اعلام شده است.
مؤسسه‏ي شست‎وشوي مغزهاي معيوب وابسته به سازمان دول متفق اعلام كرد: علي‎رغم تلاش فراوان ما، هنوز بيش از يك ميليارد مغز معيوب ضدفاشيست در دنيا وجود دارد كه حتي يك بار نيز شست‏وشو نشده‏اند. او براي جلوگيري از بروز فاجعه‏ي انساني از مقامات مسئول و سازمان‎هاي بين‎المللي درخواست كمك كرد.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى