--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, October 02, 2004


عینک بدبینی
ــــــــــــــــــــــــــــ
حسام آزاد

پیش فرض: حکومت ایران با هوش است!!

بعد از به نتیجه نرسیدن جنبش اصلاح طلبی، احتمال حرکت های برانداز بیشتر شده است. این حرکت ها نیاز به یک رهبری منسجم دارد (البته ناگفته نماند که برخلاف بسیاری، معتقدم که حرکت های اصلاح گرانه نیز نیاز به یک شخص بعنوان نماد این جنبش ها دارند). حکومت ایران برخلاف حکومت سابق راه حل از کار انداختن این حرکت ها را به خوبی می داند. این راه حل بسیار ساده ولی کارآمد است: شخصى را که احتمال دارد بعنوان نماد اين حرکت ها شناخته شود ساکت می کند (برای هر کس روش مناسب خودش وجود دارد). در نتیجه آن شخص اولین ویژگى رهبری که توانایی ارتباط با مردم است را از دست می دهد. با توجه به این که حوزه قدرت این حکومت فقط داخل ایران است، این شخص بهتر است ازدرون ایران نباشد، چون قبل از اینکه معروف شود، ساکت یا بی اعتبارمی شود. حال این سوالها مطرح می شود که تا چه اندازه مردم به گروه های خارج کشور اعتماد دارند؟ تاثیر هخا و این نمایش فکاهی او بر این اعتماد چیست؟ و حکومت ایران از این حرکت چه سودی برده است؟ جواب این سوالها و نتیجه‌اى را که می شود گرفت به خواننده واگذار می کنم!

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى