--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, October 06, 2004


هخا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"اکبر گنجی"

مطلب قابل توجهی از ابراهیم نبوی در مورد چگونگی پایان یافتن کمدی هخا خواندم که حیفم آمد دوستان دیگر نخوانند. من نیز کاملا با او هم عقیده ام که هخا می خواست کار خمینی را تکرار کند و به شیوه او جمهوری اسلامی را ساقط کند! به هر حال علیرغم آن که هخا آدم مهمی نیست ؛ اما این مساله که فرد کوچکی با این ادعاهای بزرگ بتواند بخش قابل توجهی از جامعه را به خود مشغول کند موضوع مهمی است و باید توسط جامعه شناسان وروان شناسان بررسی شود. نگارنده علیرغم آن که به علت شغلی – تحصیلی وقت چندانی برای هم نشینی با عامه مردم را ندارد ؛ با افرادی مواجه شد که ماهواره نداشتند و اصلا هخا را ندیده بودند ؛ اما می دانستند روز 10 مهر قرار است خبر هایی شود و 50 تا هواپیما می آیند تا رژیم را ساقط کنند! مساله جالب تری که در محل زندگی ام پیش آمد آن بود که شب تولد امام زمان؛ که مطابق سنت چند ساله اخیر(!) ؛ جمعی از نوجوانان و جوانان به سلامتی حضرتش " می نوشند" و" می رقصند" ؛ برخی نیز به پیشواز 10 مهر رفتند و به یکی از اماکن منسوب به شهرداری حمله بردند و شروع به شکستن شیشه ها کردند. البته هیچ اتفاق قابل توجهی نیفتاد و سریعا توسط پلیس و بسیج دستگیر شدند ؛ اما شنیدنی آن که یکی از مهاجمین مست به پلیس گفته بی چاره ها! شما فردا بعد از ظهر دیگر وجود ندارید!
خوب واضح است که این فرد حتی ماهواره هم نداشته تا آخرین نظر هخامبنی بر لغو سفرش به ایران به در خواست مردم را شنیده باشد!
به هر حال ساده لوحی وزودباوری و قهرمان پروری بخشی از مردم را به عنوان یک آسیب ؛ باید شناخت و درمان کرد. هرچقدر که می خواهد کار ببرد و توان مصرف کند. آنچه مایه تاسف است ؛ آنکه؛ برخی از جماعت دوم خردادی؛ از همین خصوصیات ذکر شده استفاده می کنند و مدتها است در معدود شیپورهای تبلیغاتی باقی مانده شان می دمند که آی مردم ؛ اگر میر حسین موسوی بیاید ( که از دید من نیامدنش قطعی به نظر میرسد) چنین وچنان می شود و نظر سازی می کنند که موسوی با درصد بالایی از آرا بی رقیب است.... من مطلب مفصلی در مورد انتخابات ریاست جمهوری خواهم نوشت و نظرم را به طور مشروح با خوانندگان عزیز در میان خواهم گذاشت. اما از همین امروز باید تلاش کنیم تا سر مردم به "هخایی دیگر" ؛ البته در سطحی دیگر و به شکلی متفاوت گرم نشود. آن چنان که در سال هفتاد وشش شد.( هر کس که وعده های غیر قابل تحقق بدهد یک " هخا" است و وعده "اصلاح پذیری جمهوری اسلامی با حضور ولایت فقیه" یک وعده غیر قابل تحقق است.
پی نوشت: قبل از پست این مطلب متوجه شدم شبکه 3 در برنامه ای به نسبت مفصل هخا و دیگر مجریان معروف تی وی های لوس آنجلس را نشان داده ( به عنوان سمبل اپوزیسیون نظام) ؛ و از انجا که در آن جمع شمار خردورزان و اندیشمندان در حد صفر است به خیال خود با پخش خزعبلات آنها؛ خواسته برای نظام آبرو بخرد! وقتی گلویمان را پاره می کنیم که بابا! دست از انتشارروزنامه بردارید و بروید یک کانال تلویزیونی تاسیس کنید و حرفهای تان را از آن طریق به گوش مردم برسانید برای هم چین روزی است. چرا نباید از این تکنولوژی استفاده کرد؟ چرا افراد بی مایه ای همچون رضا فاضلی و سوت اسرافیل باید تی وی داشته باشند آن وقت دست افرادی همچون باقی ها و علوی تبارها و گنجی ها از همه جا کوتاه باشد؟ الهی که شرق و بقیه روزنامه ها ی باقی مانده هم تعطیل شود تا در اثر فشار رژیم ؛ خلاقیت ها خودش را نشان دهد و استعداد ها شکوفا شود و شاید در آن روز ما ایرانیان بتوانیم صاحب کانالی بشویم که به شعورمان توهین نکند! در این مورد بیشتر خواهم نوشت.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى