--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, October 07, 2004

چهره های ماندگار
________________
نیکو امیری


در راستای کم آوردن صدا و سیما، قرار است امسال در همایش چهره‌های ماندگار از خارجی‌ها هم تقدیر شود. آن‌هایی که در زمینه‌ی ایران‌شناسی فعالیت داشته و یا اثری ماندگار در فرهنگ و تاریخ ایران به‌جای گذاشته‌اند.
البته این کار نه تنها عیب نیست بلکه قابل تقدیر هم هست، فقط نگرانی من از این بابت است که در چهارمین همایش چهره‌های ماندگارِ ایران از صدام حسین- به دلیل اثر جاودانه‌اش در تاریخ این سرزمین- تقدیر شود، ولی هنوز نوبت به شجریان و محمود دولت آبادی و ... نرسیده باشد!
تا پیش از این رسم بود که وقتی بزرگی، استادی، درمی‌گذشت، تازه نامش در تلویزیون برده می‌شد و عکسش را نشان می‌دادند که بله، چنین است و چنان و تازه ملت می‌فهمیدند که دکتر حسابی‌ای هم بوده که در سال فلان مرد علمی جهان شده!
گمان بردیم که شاید برگزاری چنین مراسمی به قصد خیر باشد، با یک تیر و دو نشان؛ تقدیر از بزرگان و تشویق دیگران! اما مایه‌ی تأسف است که در اولین همایش چهره‌ها، استادان خوشنویسی - از ایرانی‌ترین هنرهای ایرانیان- فراموش شدند و در سومین همایش، یعنی دوره‌ی قبل، از علامه حسن زاده آملی دعوت کردند تا یک عدد سوییچ خودرو ملی از رییس سازمان صدا و سیما جایزه بگیرد! یکی دو روز دیگر همایش چهارم هم برگزار خواهد شد و باید منتظر بمانیم و ببنیم این بار آقایان چه دسته گلی به آب داده‌اند!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى