--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, June 14, 2003

آغاز دومينوى اشتباهات؟!

آقاى خامنه اى ديروز در همايش ورامين دست به يک بى دقتى زدند:
ايشان به نيروهاى ٬٬مومن و حزب اللهى ٬٬ هشدار دادند که : نه! الان وقت وارد شدن به اغتشاشات و بهانه دادن به دست دشمن نيست. ملت مسلمان ايران [ يعنى همان گروه هاى مزدور و چماق بدست] اگر بخواهد وارد شود همچون ۲۳ تير ۷۸ وارد خواهد شد (قريب به مضمون). حال اينکه تئورى هاى پوپوليستى النصر بالرعب در حالتيکه خود راس نظام مرعوب آمريکا شده و با هر گفتگوى مطبوعاتى آقاى آرى فلايشر يا ريچارد بوچر دلهره آقايان را فرا ميگيرد، ديگر کاربرد ندارد و اين را خود آقايان قاعدتا بايد درک کرده باشند .

گويا فشار هاى شديد سياسى روانى، ارسال سيگنال هاى چپ اندر قيچى از جانب آمريکا و توصيه هاى ضد و نقيض اطرافيان، باعث شده که ايشان يواش يواش تمرکز خود را از دست بدهد و گروه هاى فشار رسما از سوى ايشان به آتش بس و عدم هجوم به تريبون ها و تجمعات و استفاده از حرکت هاى مرعوب کننده پوپوليستى از نوع ۲۳ تير فرا خوانده شوند، چنين دستور صادر کردن هاى صريحى تا کنون حتى در ماجراى ۱۸ تير نيز بى سابقه بوده، براى ايشان هزينه بردار است ( فراموش نکنيم که در داستان ۱۸ تير با دانشجويان همدردى شد قلب جريحه دار گرديد با آقا امام زمان با بغض و مظلوم نمايى صحبت شد. بعد در ۲۳ تير با جمع کردن نيرو ها فرمان منکوب کردن عوامل شورش هاى خيابانى و نه دانشجويان صادر گرديد. بعد يک دستگاه فکس از منزل مريم شانسى کشف شد و ساير قضايا!) و ارتباط و انتساب رسمى گروه هاى فشار به ايشان را محرز ميکند و اين امر با ماله کشى هاى بعضى از دلسوزان نظام هم درست نميشود. نکته جالب اينکه اين قضيه مورد توجه رسانه دقيقى مانند BBC هم قرار گرفت.

جاى آن دارد که با تمرکز و برنامه ريزى و فارق از هياهو و ابراز احساسات بى حاصل و تنها کف و سوت و بوق زدن براى دانشجويان ، نيرو هاى خردمند اپوزيسيون ازين نقاط ضعف استفاده کرده به فشار هاى سياسى خود بر اين نقاط در جهت افشاى رژيم ادامه دهند. ايده استفاده از نامه هاى سرگشاده در اين مقطع بيش از پيش تمرکز حاکمان را بر هم خواهد زد به ويژه که اينها خودشان با راديو و اينترنت به دنبال کشف توطئه ميگردند! کارى که شاه هم انجام ميداد . ايشان حتى بعد از خارج شدن از ايران هم گوش به راديو بود و ٬٬صداى راستين ملت ايران٬٬ را در کاخ ملک حسن شخصا شنيد و بر سر کوفت!



 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى