--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, July 19, 2003

گاف بزرگتر عباس عبدى،

از آدم تيز هوشى چون عباس عبدى که خود همکاريهاى تنگاتنگى با مجموعه اطلاعات در زمان حجاريان داشته است چنين گافى بعيد بود، البته نه آن گافى که خودش گفت که فکر ميکرده نظام اصلاح پذير است ، که به نظر من هنوز بر سر آن گاف هست(!) بلکه گاف بزرگتر آن بود که فکر ميکرده ميتواند تيم بازجويان را فريب بدهد و در عين حاليکه بدون دادن امتياز عمده به آنها از شر شان خلاص شود بلکه آنها را هم غير مستقيم رسوا کرده بعدا سر فرصت با افشاگرى يا شايد هم باج خواهى سياسى ترتيب آنها را بدهد.
در زير بازجويى و انفرادى و انواع و اقسام فشارهاى روحى روانى چنين طرحى دادن انصافا به ترک بودن عباس عبدى و اعتماد به نفس بيش از حد ايشان مربوط ميشود!
در هر حال بايد به انتظار نشست و ديد که اگر عباس عبدى چون يک بره آرام و بى سر و صدا به بيرون از زندان آمد و از مدارک و اسناد افشاگرانه مهم هم هيچ خبرى نشد و خروج از حاکميت هم يک نفره توسط ايشان انجام شد، چه نفعى عايد جبهه تار و مار شده اصلاحات خواهد شد؟ حال اينکه به شخصه علمکرد کسى چون عبدالله نورى را بيشتر ميپسندم که جار و جنجال هم نکرد خروج از حاکميت را انجام داد و حسرت گفتن يک آخ را هم همانطور که گفته بود به دل آقا و پدر خوانده ها گذاشت. فکر ميکنم عبدالله نورى موفق تر بود و در تاريخ هم کارنامه روشنترى از خود به جا بگذارد . عباس عبدى که تا به حال اين مانور ها را به خوبى انجام داده بود و از اين مدارک لعنتيى که کسى نميداند چيستند و کجايند به عنوان باج خواهى سياسى در جهت پيشبرد اصلاحات استفاده کرده بود. ممنون او هستيم . ليکن او شم اين را که اين روش ها ديگر در انفرادى ممکن است جواب ندهند ،نداشت. ضمن اينکه از کسى که ادعا ميکند که آينده نظام برايش اصلا مهم نيست افشا نکردن اسناد مهمى که ادعا ميکند در مکان امنى در خارج از کشور فرستاده ، چندان مسموع نيست. عبدى بايد شفاف باشد که نيست.
در هر حال به انتظار آينده و حوادث آتى بايد نشست.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى