--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, August 26, 2003


لانه جاسوسى،
- - - - - - - - - - - -
نوشته: حسن راهجو


الف) سالهاست که در محافل رسمى کشور ما، عبارت فوق معادل با «سفارت سابق آمريکا» بکار ميرود، و سالهاست که ملت ما مشغول پرداخت هزينه «اشغال» آن توسط دانشجويان پيرو خط امام است. آنچه باعث شد نام «لانه جاسوسى» به سفارت آمريکا اطلاق شود همانا مدارکى بود که از آن بدست آمد، حقير بخش اندکى از آنها را ديده بودم و متاسفانه (يا خوشبختانه) به اين نتيجه اى رسيدم که سالها بعد مرتضى مرديها به آن اشاره کرد:
اين اسناد نشان ميدهد که حد اقل در دهه ۵۰ شمسى، تحرکات و تحليلهاى اطلاعاتى آمريکا بسيار کمتر و سطحى تر از آن چيزى بود که به سفارت آن «لانه جاسوسى» اطلاق شود. (اين قضيه نداشتن تحليلهاى مناسب در آستانه انقلاب بسيار براى دولت کارتر مشکل ساز شد).

ب) حال خوب است نگاهى به بخشى از کارنامه سفارتخانه هاى دولت خودمان در اقصى نقاط دنيا بياندازيم:
۱. در شبه قاره هند بسيارى از گروه هاى تندروى اسلامى از سفارت خانه هاى ما کمک مالى، اطلاعاتى و لجستيکى ميگيرند
۲. در اروپا (خصوصا آلمان، فرانسه، اسپانيا، سويد، نروژ و دانمارک) از برکت تحرکات سربازان گمنام امام زمان تحت پوشش سفارت خانه ها، پليس و سازمان هاى امنيتى اين کشور ها ژانر جديدى از ترور و قتل را در آموزشگاههاى خود تدريس ميکنند که به نام کشور ما مزين است!
۳. در اروپاى شرقى و کشور هاى تازه استقلال يافته، ارتباط با مافياى اسلحه، مواد مخدر و «اطلاعات» از طريق سفارت خانه هاى ما کاملا برقرار است!که لااقل در چند مورد در آلمان، فرانسه و سوئد موارد فوق در دادگاهها اثبات شده است.

ج) در اينکه يکى از وظايف هر سفارتخانه ارايه اطلاعات و تحليلهاى بروز در مورد کشورهاست، شکى نيست ولى بنده موارد بند (ب) را چندان به صلاح کشور نميدانم، نتيجه بلند مدت آن هم هزينه هاى بسيار سنگين براى ملت ما داراست،(دوستانى که با پاسپورت قهوه اى جمهورى اسلامى ايران به اروپا و يا آمريکاى شمالى سفر کرده اند با يکى از ناچيزترين اين هزينه ها آشنا هستند) کما اين که در شايعات شنيده شده است که قرارداد پارس جنوبى با TOTAL حق السکوتى بود به دولت فرانسه جهت لاپوشانى پرونده ترور دکتر بختيار! حال بايد منتظر بود و ديد دلاورى ۱۰ سال پيش سربازان نه چندان گمنام امام زمان در آرژانتين چه هزينه اى را بدوش ملت ما خواهد گذاشت.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى