--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Friday, August 29, 2003



سپتامبر خاکسترى نظام
- - - - - - - - - - - - - - -
پ. صائبى

- جمهورى اسلامى ايران به تلاش براى دستيابى به سلاح هاى کشتار جمعى متهم شده است. بنا به تخمين هاى سرويس هاى اطلاعاتى، ايران حداکثر ۲ تا ۳ سال با تکنولوژى ساخت کلاهک اتمى فاصله دارد البته با کمک فنى متخصصين کشور هايى مانند کره شمالى، چين يا بعضى از کشور هاى تازه استقلال يافته مانند گرجستان اين زمان کوتاهتر خواهد شد.

- تکنولوژى موشکى ايران در حدى است که اکنون ميتواند تل آويو را هدف قرار دهد گفته ميشود تا ۳ سال ديگر لندن و پاريس نيز در تير رس خواهند بود. البته آنقدر عقلانيت در مسوولين « نظام مقدس اسلامى » هست که «دکمه ها» را فشار ندهند يا لااقل اميدواريم که چنين نشود(!) ليکن اينان که مردم خود را تا کنون به گروگان گرفته اند در آينده نيز ممکن است مردم اروپا را گروگان بگيرند و در واقع باج خواهى کنند.

- برنامه تسليحاتى ايران شفاف نيست، چند روز پيش يک کشتى اسلحه قاچاق به جاى قطعات يدکى ماشين آلات در حاليکه به مقصد ايران از اروپاى شرقى بار زده شده بود توقيف شد. واضحا اسلحه هايى که شماره سريال ثبت شده ندارند، براحتى ميتوانند در اختيار گروه هاى تروريستى قرار گيرند بدون اينکه در آينده ردى از خود به جا بگذارند.

- بالاخره بعد از چند ماه دروغ گويى معلوم شد چند تن از سران القاعده در ايران و على الظاهر تحت الحفظ هستند. موش و گربه بازى با آمريکاييها در تحويل و يامحاکمه اين چند نفر کار را به جايى رساند که سر و صداى سايت بازتاب وابسته به محافل راست هم در آمد! آنوقت در چنين شرايطى آقاى پرزيدنت خاتمى اظهار ميدارد که : « سلاح اتمى داشتن حرام است! چون نميتوانيم استفاده کنيم اسلام عزيزى که حتى در مورد زمين هاى کشاورزى حساسيت نشان مى دهد، چگونه ممکن است حکم به نابودى و خاکستر شدن چند ده هزار نفر بدهد؟ » پاسخ اين است که فعلا تا همين جاى کار« اسلام عزيز » و در واقع « نظام مقدس اسلامى »چنان جنايت هايى مرتکب شده است که مردم نجيب (‌بخوانيد کم حافظه) ايران که همواره چنين جنايت هايى را در طول تاريخ دوست دارند فراموش کنند، هنوز از يادشان نرفته، مردم البته ميخواستند در دوم خرداد خيلى از مسائل را فراموش کنند ولى ظاهرا حاکميت نظام دوست دارد به جنايات خود مباهات کند و رنگى دينى هم به آن بزند.
در هر حال از مطلب اصلى دور نشويم آقاى خرازى رسما در گفتگو با سى ان ان در ژاپن اعلام کرده است که آمريکا بايد مجاهدين خلق را به ما بدهد تا القاعده اى ها را تحويل بدهيم!

- دوباره به جريان افتادن پرونده شيرين کارى ۱۰ سال پيش نظام در آرژانتين نيز مزيد بر مشکلات آقايان شد. فراموش نکنيم که معمر قذافى با تمام يکدندگى و حماقت بالاخره فهميد که بايد بعد از ۱۵ سال تکذيب، به ماجراى
لاکربى اعتراف کند. به نظر ميرسد که پرونده هاى قتل صادق شرفکندى قاسملو و دکتر بختيار و فريدون فرخزاد جهت فشار بيشتر به ايران بازگشايى شود. سفر اين بار خاوير سولانا به تهران سفرى مهم و متفاوت با دفعات پيش خواهد بود.

-گزارش غير رسمى بازرسان آژانس بين المللى هسته اى مويد آن است که رگه هايى از اورانيوم غنى شده در تاسيسات هسته اى ايران پيدا شده است. گويا مقامات ايران و از جمله دکتر على اکبر صالحى نماينده ايران در آژانس گفته اند که اين اورانيوم ها از قبل روى دستگاه ها بوده و مربوط به کشورهاى فروشنده است، در عين حال مقامات ايرانى کشورهاى فروشنده ادوات و دستگاه ها را به دليل قديمى بودن آنها نامعلوم دانسته اند!

-معلوم گرديد که از کوبا براى شبکه هاى ايرانى پارازيت فرستاده مى شده است! مقامات ايران در اين مورد سکوت کرده اند.

-پرونده خانم زيبا کاظمى هم هست که علاوه بر ابعاد بين المللى، در درون نظام وزارت اطلاعات و دادستانى را دوباره به جان هم انداخته، در اين معرکه - که به عقيده اينجانب در آن درصدى هم آبرو خرى براى اصلاح طلبان و بالا کشيدن فتيله منازعات براى گرم کردن تنور انتخابات است تا شايد عده اى از مردم را به پاى صندوق ها بکشانند - مشخص شد که حتى آدم سليم النفس و حق گويى چون محسن آرمين هم براى خودش خطوط قرمزى از اسرار مگو دارد، معلوم نيست چرا انقدر اصلاح طلبان حکومتى ما خجالتى و پرده پوش هستند!
داد و فرياد و فغان حق گويانشان فلک را بر مى دارد ليکن آنجايى را که بايد بگويند سکوت ميکنند و دست به معاملات سياسى مى زنند. اين جمله کليشه اى معروف آنها است که « اگر فلان کار نشود ، اينجانب حقايقى را برملا خواهم کرد » اين خود داستانى بحث بر انگيز است. در هر حال وکلاى کانادايى نيز از راه رسيدند و تحقيقاتشان به آنجا رسيده که بازجويان به زيبا کاظمى تجاوز کرده اند و اصرار براى دفن سريع جسد نيز براى از بين بردن سريع آثار جرم بوده به ويژه که وکلا اعلام کردند که موادى به جسد تزريق شده که در اسرع وقت در زير خاک متلاشى شود.

-دانشجويان و زندانيان سياسى همچنان در رنج و شکنجه به سر ميبرند. ملى - مذهبى ها چنان وزن کم کرده اند که خانواده هاى آنها ايشان را نشناخته اند! منتظر افشاگرى دانشجويان آزاد شده اصلا نبايد بود که اينان بعد از آزادى نيز تحت فشار و تهديد هستند.

- امير فرشاد ابراهيمى در هنگام فرار از طريق مرز عراق ادعا کرده است که کاميون کاميون افراد مسلح توسط سپاه به داخل خاک عراق هدايت مى شدند! در دخالت هاى ايران در عراق شکى براى کسى نمانده است . آش چنان شور است که صداى مقتدى صدر نيز در آمد ، آيت الله حکيم که جاى خود دارد.

در هر حال مطلب به درازا کشيد. الحق بايد بابت استقرار چنين « نظام مقدسى » به فرزندان امام و رهبرى خسته نباشيد گفت. در هر حال سپتامبر خاکسترى نظام به زودى از راه مى رسد و بايد ديد اين « تجربه جديد بشريت در حکومتدارى » به قول پرزيدنت خاتمى ، اينبار براى حفظ خود چه شعبده اى از آستين بيرون خواهد کشيد.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى