--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, September 11, 2003



اطلاعات عمومي
------------------
اسامي خيابان ها
بهاره اميدى

از ميان اسامي 350 شهر و خيابان كه به صورت کتره اى انتخاب شده اسامي زير مربوط به شخصيت‏هاي مختلف سياسي، فرهنگي، علمي و مذهبي است كه به ترتيب تكرار در زير مشاهده مي‏شود. در صدر ليست نام آيت الله خميني به چشم مي خورد كه كاملا قابل انتظار است اما نكات جالب ديگر وجود اسامي دكتر شريعتي، آيت الله طالقاني و آيت الله مطهري در رده هاي بعدي است كه مي‏توان به هر سه نام معلم انقلاب را داد، هر چند كه رسما و به حق اين لقب فقط به دكتر شريعتي داده شده است. اين تكرار اسامي و به خصوص تكرار نام دكتر را وقتي در كنار برخوردهايي كه به خصوص با آثار دكتر در اوايل انقلاب مي‏شد قرار دهيم، مي‏توان خوش‏حال بود كه حداقل از اين عزيزان در ظاهر هم به عنوان اسامي خوش‏نام استفاده شده است. از موارد ناراحت كننده هم مي‏توان به عدم حضور نام دكتر مصدق اشاره كرد. البته اين آمار به علت جمعيت پايين نمونه ها به خصوص در پايين هاي جدول نمي تواند مورد استناد قرار گيرد اما در بالاهاي جدول به علت درصد بالاي تكرار نمونه ي قابل اعتمادي است. در نمونه گيري به نحوي به بزرگي خيابان، ميدان و نظاير آن توجه شده است.
امام خميني(9) شريعتي (4) مطهري(4) طالقاني (4) فردوسي (2) خيام (2) آيت الله كاشاني (2) ابوذر (2) بهشتي(2) موارد زير هركدام يك بار:
رجايي، ميرزاي شيرازي، امام صادق، مشيرالدوله، صدوقي، نواب صفوي، شمس تبريزي، امين الملك، جمالزاده، چمران، شيخ صدوق، ولي عصر، ابوريحان، مدني، اميركبير، مدرس، امام حسين، سعدي

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى