--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, September 20, 2003



تحليلى کوتاه بر اوضاع سياسى
- - - - - - - - − - - - - - - - - - -
پ.صائبى

ظاهرا مشخص گرديد که که اتحاديه اروپا بازى ظريفى با ايران و آمريکا شروع کرده است. آنها قبل از شروع اجلاس حکام آژانس پيامى به حکام آخوند وطنى فرستادند و در آن از ايران خواستند که به همکارى خود با آژانس در غالب پروتکل الحاقى ادامه دهد. آنها مخالف سياست انزواى ايران بودند. ليکن در اين فاصله چه اتفاق افتاد که اروپاييان تصميم به همراهى بلا قيد و شرط با آمريکا کردند؟ اتفاق خاصى نيفتاده است البته ميتوانيم همچون دکتر نورى زاده يا دوست ايشان آقاى ذاکرى در موارد مشابه سندى آنچنانى از جيبمان در بياوريم و ادعاکنيم که کار کار فلان محفل امنيتى است. ليکن قضيه در لايه سياسى به اين صورت تبيين ميشود که اروپا براى کسب منافع خود در ايران فعالانه ميخواهد وارد ماجرا بشود، سيگنال هاى مثبت و اميدوار کننده براى آخوند ها مى فرستد تا شايد نظام مقدس بصورت کم هزينه فتيله را پايين بکشد و منافع اروپا پايدار بماند . چيزى که اروپا از ايران انتظار دارد اين است که ايران يک ام القراى کم خطر اسلامى بماند ، به طوريکه در عين حفظ دشمنى لفظى ايران و آمريکا ، عمو سام نتواند به ايجاد يک ائتلاف نظامى براى حمله به ايران يا فشار شديد براى تغيير نظام سياسى دست بزند. در عين حال چون کار ايالات متحده در عراق گره خورده است، اين امکان هست که باز هاى کاخ سفيد براى انحراف افکار عمومى داخلى بدست آوردن محبوبيت و کسب آراى انتخابات دست به شروع بازى جديدى در ايران بزند، در اين صورت اروپا مجبور است تا پيشاپيش با آمريکا همراهى کند تا مانند عراق دستش از منافع ايران کوتاه نماند. در هر حال توپ در زمين ما است و اروپا و آمريکا و ژاپن و کانادا و استراليا و ايضا اسرائيل و روسيه همه منتظرند تا ببينند که حکام آخوند ما چکار خواهند کرد ، آنها بر خلاف ما تمام جوانب امور را مد نظر دارند و لذا معمولا از هر گونه تغيير و تحولات آتى به نفع خود سود خواهند برد. يک موضوع اين ميان قطعى است و آن اين است که حکام ما بايد آرزوى داشتن سلاح اتمى را به فراموشى بسپارند.



 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى