--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, October 08, 2003


و اين است عرابه هاى جنگى فرعون:
نوشته: حسن راهجو
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
در نتيجه انتخابات ديروز، فرماندار دمکرات ايالت کاليفرنيا از کار برکنار و آرنولد شوارتزنگر، بازيگر فيلمهاى اکشن هاليوود از حزب جمهورى خواه به جاى او انتخاب شد. برکنارى يک فرماندار، آنهم در حالى که چند ماه بيشتر از دوران خدمتش سپرى نشده، براى اولين بار است که در تاريخ آمريکا بوقوع ميپيوندد. به نظر اين حقير آنچه در اين انتخابات عجيب، بسيار مهم است، برنامه ريزى تيم انتخابات جرج بوش در اين انتخابات است. توجه به اهميت ايالت کاليفرنيا در انتخابات رياست جمهورى (که بيشترين راى الکترال را دارد) و شکست پياپى جمهورى خواهان در اين ايالت، طرفداران ولى امر جهان (جرج بوش) را به اين نتيجه رساند که با استفاده از ظرفيتهاى قانونى، فرماندارى اين ايالت را پيش از آغاز مبارزات انتخاباتى از چنگ حريف به در آورده و با حمايتهاى آتى فرماندار جمهورى خواه در زمينه هاى مختلف سعى در بدست آوردن آراى مردم اين ايالت کنند. که در انجام مقدمه اين امر کاملا موفق شدند.
با اين وضعيت به نظر ميرسد عليرغم بى کفايتى تيم جرج بوش در امور داخلى و سياستهاى تهاجمى و جنگ طلبانه در امور خارجى، احتمال انتخاب او براى يک دوره ديگر رياست جمهورى بسيار محتمل به نظر ميرسد که اين به معناى تشديد تنش در اقصى نقاط جهان است.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى