--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, October 14, 2003



اظهار نظر رييس جمهور محبوب سابق
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
پ.صائبى

خب شکر خدا ، خاتمى به حرف آمد و خودش چوب حراج را به آخرين چيزى که از ايشان باقى مانده بود يعنى سوابق فرهنگى خود زد. از ايلنا مى خوانيم:

«رئيس جمهور امروز در جمع خبرنگاران پارلماني از اعطاء جايزه صلح نوبل به شيرين عبادي ابراز خوشحالي كرد و گفت: اين جايزه بر اساس ملاك‌‏هاي كاملاً سياسي به وي داده شده است.
سيد محمد خاتمي در پاسخ به پرسش به خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار ايران، ايلنا، كه چرا به عنوان رئيس جمهور دولت ايران پيام رسمي براي تبريك به شيرين عبادي نداده است، گفت: مگر هر اتفاقي در كشور افتاده بايد پيام رسمي بدهيم. از ديدگاه من جايزه صلح نوبل خيلي مهم نيست، البته جايزه ادبي آن مهم است، اما صلح آن مهم نيست. » [!!!!]
يا للعجب! صد رحمت به ملا حسنى! اولا اگر «جايزه نوبل صلح مهم نيست» و « جايزه بر اساس ملاك‌‏هاي كاملاً سياسي به خانم عبادى داده شده است » ديگر چه جاى خوشحالى است؟ رييس جمهور محترم اگر گريه ميکرديد ، منطقى تر بود. ثانيا چطور براى شما لاله و لادن بيژنى آنهم در دقيقه نود اهميت استراتژيک پيدا کرد که مجبور شديد براى خود شيرينى هم که شده آن بينوا ها را مورد تفقد قرار داده دست به جيب بشويد. اينجا چطور شد که اينطور شد؟ چرا در اينجا که تقريبا همه نخبگان پيام تبريک فرستادند و عموم مردم هم قلبا شاد شدند عموم نمايندگان مجلس هم تبريک گفتند، شما در اين بين اظهار ناخرسندى مى نماييد؟

به ادامه بيانات گهربار ايشان توجه نماييد:
« وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه چرا فكر مي‌‏كنيد جايزه عبادي خيلي مهم نيست، گفت: چون اين جايزه بر اساس ملاك‌‏هاي كاملاً سياسي داده شده، افرادي مانند بگين، كارتر و انور سادات و پرز هم اين جايزه را دريافت كردند. وي افزود:‌‏ البته خانم عبادي را هم رديف اين افراد نمي‌‏دانم، اما ملاك‌‏هاي سياسي عامل اعطاي اين جايزه بود. »
اولا خيلى ممنون که خانم عبادى را هم رديف افراد فوق الذکر نمى دانيد، بالاخره يک تفاوت جزيى بين شما و آقاى بادامچيان بايد باشد!
ثانيا عاليجناب! بگين ، کارتر ، انور سادات و پرز چه هيزم ترى به شما فروخته اند؟ مگر صلح نکردند؟ اصلا فلسطين به شما ها چه ربطى دارد؟ چرا در مورد هزاران نفر که در جهان اسلام در روز از گرسنگى تلف ميشوند چيزى از شما سران جاه طلب و مفت خور جهان اسلام چيزى نمى شنويم؟ دکان دونبش فلسطين تا کى مى خواهد منافع تمام ملت هاى مسلمان را چوب حراج بزند؟
دست مريزاد! ديگر از خط و نشان کشيدن ها و تعيين تکليف کردن هاى ايشان براى خانم عبادى شرم دارم چيزى بگويم. ( دوستان، نکته سنج تر از ما هستند و اين مطالب پوچ خاتمى را حتما خوانده اند. )
آرى ! مردم سالارى دينى از اين بهتر نميشود.
دوستان خوب دقت کنيد که سه روز است که مرتب دکتر هاشم آقاجرى را مطرح ميکنند. البته آقاجرى يک زندانى سياسى شرافتمند است ، ليکن اين آقايان خيلى دوست داشتند جايزه به آقاجرى اهدا شود، لابد اگر چنين ميشد ماجرا اصلا سياسى نبود! البته با وجود تمام احترامى که براى آقاجرى قائل هستم ،شک ندارم که ايشان در صورت دريافت جايزه آن را به روح پر فتوح امام راحل هديه ميکردند. ( حتما حمايت سلمان رشدى از آقاجرى و پاسخ کوبنده آقاجرى را در سال گذشته به ياد داريد. ) اينها روى اين مطلب سرمايه گذارى کرده بودند و اکنون از همين قضيه ميسوزند . بماند.

در کل اين مصاحبه براى مردم مهم نيست . خاتمى عزيز از اين قبيل ضد حال ها زياد به ما زده و براى مردم ديگر نظرات ايشان اهميتى ندارد. بى منطقى و عصبيت خاتمى در هفته هاى اخير نشان از يک چيز است، اين بار واقعا نظام مردمسالارى دينى يا روى ديگر سکه ولايت مطلقه تيمى آقايان به شدت در خطر است.

اما براى انبساط خاطر ذکر اين نکته خالى از لطف نيست که شما تجسم کنيد اگر خاتمى رهبر انقلاب آنهم از نوع سوپر فرزانه ميشد چه آتشى به پا مى کرد! خدا را صد هزار مرتبه شکر که قرار نيست جمهورى اسلامى سنگر هاى کليدى جهان را فتح کند و مردمسالارى دينى را به ضرب دگنک در ذهن هاى متفکرين جهان جا بيندازد!






 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى