--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Monday, October 27, 2003



امت واحده پخش و پلا
- - - - - - - - - - - - - - - -
پ.صائبى

اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامى واقعا نوبرى است. سران کشورهاى اسلامى از چار گوشه عالم با دبدبه و کبکبه جمع ميشوند ، سران کشور هاى ثروتمند به سران کشور هاى فقير فخر ميفروشند ، سرانى مانند خاتمى توهم سيادت جهان اسلام را دارند ، حرکات و رفتار ها و اظهار نظر کردن ها فضايى کميک به وجود مى آورد. نمونه آن همين اجلاس اخير بود که با يک اشاره آمريکا در بيانيه پايانى سران دست برده شد. دوره پيش قطر که بهترين روابط تجارى را با اسرائيل داشت رييس سازمان شد و صد البته از يک طرف شبکه الجزيره را به راه انداخت که ملل عرب احساس کمبود نکنند و هر وقت دلشان براى اسامه تنگ شد پيام هاى بين لادن و ياران را از اين شبکه دريافت کنند از طرف ديگر قطر مرکز فرماندهى نيرو هاى امريکايى براى حمله به عراق شد. به اين ترتيب چنين رفيق دزد و شريک قافله اى رييس سازمان کنفرانس اسلامى شد! يادمان نمى رود که در سال ۷۶ در اجلاس تهران، سران کشور هاى اسلامى حاضر نمى شدند به ديدار رهبر فرزانه بروند. رهبر معظم نيز حاضر نمى شد که مانند بقيه سران ميزبان به سادگى و بدون تشريفات پشت ميز رياست سازمان بنشيند. با ترفند صادق خرازى هماهنگ کننده کنفرانس ، رهبر عزيز با خاتمى رييس جمهور از در وارد شدند و ناگهان سرود جمهورى اسلامى نواخته شد ، سران هم مجبور بودند که براى سرود به پا خيزند. به اين ترتيب اجلاس سران بى شيله پيله امت واحده اسلام شروع به کار کرد!
رهبر فرزانه طى نطقى قرا خواهان بازگشت به دوران پر شکوه تمدن اسلامى در قرن چهار و پنج هجرى شدند(!) و پيشنهاد بسيار جالب اختصاص يک کرسى دائم و داراى حق وتو به کشور هاى اسلامى را دادند(!) خاتمى هم با فرمايش معروف «جامعه مدنى همان جامعه مدينه النبى است » حسابى گل کردند. اجلاس تمام شد و ۱۰۰ ميليارد تومان از کيسه ملت پريد . تنها نکته به درد بخور اجلاس سران در تهران تشکر شرکت پژوى فرانسه از ايران خودروى وطنى جهت طراحى و ساخت پژو هاى بى قواره شش در ،جهت تشريفات و عملا تبليغات مفت مجانى براى پژو بود!
بنز امير کويت و ملک عبد الله که دوباره به هواپيماهايشان بارگيرى شد ، خاتمى ميتوانست به خود ببالد که به عنوان رييس سازمان کنفرانس اسلامى ميتواند از اين به بعد به مدت سه سال حلول ماه مبارک رمضان و نيز عيد فطر را به جهان اسلام تبريک بگويد . همين!
واقع امر اين است که اصلا چيزى به نام جهان اسلام وجود ندارد . مجموعه اى از کشور هاى مسلمان وجود دارند ليکن مجموعه متحدى به نام امت واحده خير . واقعا مسلمانان جهان چقدر به فکر برادران و خواهران دينى خود هستند؟ و اصلا چرا بايد باشند؟ اکنون جز رو به يک مکان نماز خواندن و هر سال در عيد قربان همان جا جمع شدن و ماهى را با دو روز پس و پيش روزه گرفتن چه نشانه و علامتى بر وحدت ميان اين امت واحده هست؟ آيا برادر عربستانى حاضر است به برادر اتيوپيايى خود کمک مالى کند؟ آيا برادر ايرانى حاضر است به برادر شيعه عراقى خود کمک کند؟ آيا برادر فلسطينى حاضر است در ايران در ازاى حمايت هاى بى دريغ دولت ايران کمتر از حق خود بگيرد و در ايران کار کند؟ آيا برادر مالزيايى حاضر است به برادر لبنانى خود کمک تکنولوژيک کند ؟ و قس على هذا

اکنون سران اين امت واحده که براى جهانيان پيام هاى آنچنانى دعوت به همه خوبيها ميفرستند، و اين چنين دم از وحدت اسلامى ميزنند، آيا حاضرند يک کار کوچک بکنند و تقويم قمرى خود را - که نشانه عقب ماندگى عربها بوده است و اين خود بحث جداگانه اى مى طلبد - با هم هماهنگ کنند ؟ افق مکه را معيار بگيرند و محاسبه کنند و ديگر با چشم مسلح و غير مسلح انقدر دنبال اين هلال نباشند، و دغدغه وضعيت جوى و شفاف بودن اتمسفر و غير ذالک را نداشته باشند. آيا ميتوان همين يک کار کوچک را نيز انجام شدنى فرض کرد؟

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى