--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Sunday, November 30, 2003


خدا
ـــــــــــــــــــــ
بهاره اميدى

چند روز پيش عزيزى از خدا نوشت و خواست از او بنويسيم. اين شد:
خدا را هيچ جورى نمى شود گفت. او را بايد ديد. البته ايشان شايد اين اواخر کمتر در ايران ديده شده باشند!
خدا شايد پرستوى تو باشد. يا شايد توي چشم کودک من باشد وقتى گريه مى کند يا توي دهن آن يکى وقتى مى خندد. من هميشه نگرانم نکند خدا لاى دندانهاى فرزندم دردش بگيرد يا با اشک هاي کودکى که عروسک از پدرش طلب مى کند به زمين بريزد و گلى شود.
نيچه مى گويد:٬٬وه که کدام ابلهى در جهان به پايه ى ابلهى رحيمان رسيده است و در جهان چه چيز به اندازه ى ابلهى رحيمان مايه ى رنج فراهم کرده است؟ واى بر آن عاشقانى که از رحمشان برتر پايگاهى ندارند. شيطان روزى با من چنين گفت: خدا را نيز دوزخى است. دوزخ او عشق به انسان است. و چندى پيش شنيدم که گفت: خدا مرده است. رحم به انسان او را کشت!٬٬
او که در همه چيز سارى و جارى است فقط در يک جا متوقف مى شود. اگر دل سنگ ما مى گذاشت. آخ که اگر دل سنگ ما مى گذاشت. او اختيار ورود به دل را به خود ما سپرده است. براى ورود بارها و بارها سرش را به سنگ دل مى کوبد و ما صدايش را مى شنويم و بى خيال به راهمان ادامه مى دهيم. من حالا به يقين رسيده ام که خدا خيلى مرد است. نه آن جورى که مدعيان مردى. گفتم مرد است نگفتم برگ چغندر. حالا جهان شش ميليارد حلاج دارد که همه دارند مى گويند الله فى جبتى!
من از آنجايى که نماينده ى خدا در روى زمينم!!!!! چند کلمه اى در وصف ايشان نوشتم!

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى