--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, November 05, 2003



شيرينکارى مشترک؟!
- - - - - - - - - - - - -
پ.صائبى

با مطالعه دقيق گزارش کميسيون اصل نود در مورد قتل زيبا کاظمى ، و نيز جوابيه قاضى مرتضوى ،اگر بى طرفانه بخواهيم نسبت به همين اطلاعات موجود و ادله دوطرف قضاوت کنيم، به اين حکم ميرسيم که دلايل و مطالبى که دادستان عمومى و انقلاب تهران آورده است صرفنظر از مطالب جدلى و تبليغاتى ، به حد کافى محکم و مستدل است به گونه اى که اگر چه در مورد ماجراى خوشوقت (‌مدير کل مطبوعات داخلى و از بستگان رهبر) مرتضوى در مقام پاسخ ابهامات را کامل برطرف نکرده است ليکن در مورد اصل ماجرا يعنى قتل زيبا کاظمى جبهه هاى جديدى از شواهد و ادله گشوده است . گزارش هيات ويژه رياست جمهورى در مورد روز برخورد کذايى جسم سخت به سر يا سر به جسم سخت ، دست نوشته هاى خانم کاظمى که در آنها ايشان ضمن اشاره به صدمه رساندن به انگشت و پايشان به هيچ اشاره اى به وارد آمدن ضربه به سر ننموده اند، بازجويى ۱۸ صفحه اى از خانم کاظمى توسط وزارت اطلاعات در شرايطى که ايشان در صورت وارد آمدن ضربه در پيش از آن زمان ، على القاعده بايد اظهار ناراحتى مينموده اند يا نميتوانسته اند به پاسخگويى بپردازند ، لو رفتن صحبت يکى از معاونين وزارت اطلاعات در مورد اينکه « توپ را در زمين دادسرا بينداز » ، ادعاى تهديد اوليه سربازان و شاهدين توسط وزارت اطلاعات، حاضر نشدن متهم (‌کارمند وزارت)‌به اداى سوگند مبنى بر بى گناهى، حاضر نشدن انصارى راد براى مناظره مستقيم تلويزيونى، جواب ندادن وزارت اطلاعات به دادستانى عليرغم ادعاى شفاف بودن تمام ابعاد ماجرا براى وزارت در هنگام رد کردن کليه اتهامات بازجوى وزارت و مواردى از اين دست همگى قابل تامل هستند.
آنچه در اين ميان به نظر ميرسد ، احتمال دست داشتن هر دو گروه (‌مجموعه اطلاعات و دادستانى يا حتى نيروى انتظامى) در اين قتل و تلاش براى ايجاد جنگ زرگرى و ايجاد مسائل حاشيه اى جهت دفع الوقت و محو تدريجى موضوع اصلى است. چيزى که تقريبا قطعى است خالى بودن دست اصلاح طلبان با وجود به کارگيرى امکانات مجموعه قدرت مندى چون وزارت اطلاعات در محکوم کردن تيم دادستان ولااقل مجاب کردن افکار عمومى است و آنهمه هياهوى امثال آرمين و عربده کشى در مجلس اميدوارم که سياسى کارى براى نجات خاتمى نبوده باشد.
در همان ابتداى کار گمانه زنى هايى(منجمله از آقاى راشدان) در مورد دست داشتن وزارت اطلاعات در اين موضوع وجود داشت. بايد گفت که راست زدن هاى اخير خاتمى - به فرض دست داشتن مجموعه اطلاعات در اين قتل فجيع - نيز شايد بهتر درک شود. در هر حال بايد به اميد باز شدن ابعاد بيشترى از اين ماجرا نشست.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى