--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, November 06, 2003


بحران يك هفته‏اي بنزين در قزوين پايان يافت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بهاره اميدي

حدود يك هفته پيش از قزوين خبر رسيد كه بدون اعلام قبلي ناگهان پمپ بنزين هاي استان قزوين عرضه‏ي بنزين را به شدت كم كرده‏اند. به اين ترتيب بسياري از پمپ‏هاي استان تعطيل و برخي با فقط يك و يا دو جايگاه به ارائه‏ي خدمات مي‏پرداختند. صف‏هاي طويل كه در مقابل جايگاه‏هاي عرضه‏ي سوخت تشكيل شده بود حكايت از بروز بحراني داشت كه علت آن هم مشخص نبود. شايعات از تركيدن لوله‏ها سخن مي‏گفتند. اما اين‏ها هيچ يك شلوغي وحشتناك جلوي پمپ‏بنزين‎ها و دعواها و بعضا چاقوكشي‏ها را توجيه نمي‏كرد. در تمام اين مدت هر از چند گاهي خبري از راديو پخش مي‏شد كه با انجام فلان تمهيد مشكل حل شده است اما تمام آناني كه براي بنزين زدن مراجعه مي‏كردند جز با صف هاي كيلومتري و ماشين‏هاي پليس و پليس ضدشورش كه براي جلوگيري از درگيري در جايگاه‏هاي بنزين و حتي در مقابل جايگاه‏هاي تعطيل مستقر شده بودند روبه‏رو نمي‏شدند. در هر صورت صبح امروز مدير شركت نفت استان قزوين در راديو سخن گفت و ضمن بي‎پاسخ گذاشتن سؤال مجري برنامه كه علت امر را جويا مي‏شد پايان بحران را رسما اعلام كرد و از مردم استان عذر خواهي كرد. صف‎هاي طولاني به تدريج كوتاه شد ولي هنوز وضعيت به حال عادي برنگشته و حداقل چند ساعتي تا صفر شدن طول صف‎ها باقي مانده است.
در شرايط كنوني اتفاقاتي از اين دست با هر علتي كه باشد مي‏تواند جرقه‎اي براي شورش‏هاي كور بي‎فايده باشد. در اين مورد به نظر مي‏رسد كه مسؤولين توانسته‏اند با هم‏آهنگي تقريبا به موقع از تشديد بحران جلوگيري كنند اما بحران‎هايي از اين دست بيش از اين كه نياز به درمان داشته باشد محتاج پيش‎گيري است.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى