--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, December 23, 2003


به ياد كشته‏شدگان آذر 77
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بهاره اميدي

پاييز تمام شده است. زمستان آمده است. سرت را كه به سمت پنجره بچرخاني، دانه‎هاي ريز سفيدي را مي‏بيني كه مي‎رود تمام سياهي‎ها را بپوشاند. اما آنان كه رويشان در پيشگاه ملت سياه است با هيچ چيز نمي‎توانند روي سياه خود را بپوشانند.
حالا البته دژخيمان آداب و معاشرت ياد گرفته‎اند. مرتضوي‏ها كت و شلوار مي‏پوشند و خط ريششان را صاف و منظم مي‏كنند. آن‎ها مجبور شده‎اند يك سري آداب را مراعات كنند. شكنجه‎اي نيست مگر آن كه تمام دنيا از آن باخبر مي‎شوند و اين خود پيروزي بزرگي براي كساني است كه آرزوي جهاني سفيدتر را در دل آرزو دارند. سياهي ماندني نيست. سياهي ممكن است آرام برود اما حتما مي‏رود.
قطعه اي از ضيا موحد در مرثيه‎ي كشته‏شدگان آذر 77 و تمام ‎آذرهاي ديگر و تمام ماه‎هاي ديگر سال. آنان كه جان بر سر آرمان خود نهادند. آرماني كه جز جهاني سفيدتر براي همه آرزو نمي‏كرد.

ما با چراغ
ديشب بر گرد شهر گرديديم،
و شهر آرام بود و خوب بود.
گاهي ستاره‏اي مي‎مرد،
كه ظاهرا و حتما عمرش سر رسيده بود.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى