--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, December 09, 2003


خناق
ــــــــــــــــــ
بهاره اميدي

دكتر صالحي نماينده‏ي ايران در آژانس بين‎المللي انرژي اتمي احتمال دارد به زودي استعفا كند. علت استعفاي وي معلوم نيست و اصل خبر نيز در پرده‎اي از ابهام قرار دارد، اما ممكن است اختلافاتي بين او و آقاي آقازاده مدير سازمان انرژي اتمي به وجود آمده باشد. از طرف ديگر تغييراتي در ساختار سازمان انرژي اتمي و آن هم به طور رسمي اما بي سروصدا در حال انجام است. هدف از انجام اين تغييرات مشخص نيست اما با توجه به وضعيت وخيمي كه سازمان در آن قرار دارد به نظر نمي‏رسد در جهت پنهان‎كاري‎هاي جديد باشد.
آقاي خامنه‎اي رهبر جمهوري اسلامي به زودي سفري به استان قزوين خواهد نمود، به همين مناسبت و طبق معمول سفرهايي كه ايشان به تمام نقاط ايران مي‏كنند، تمهيدات گسترده‏اي در جهت استقبال از ايشان در حال انجام است و ستاد استقبال در مساجد و مراكز آموزشي و دانشگاه‎ها تشكيل و از مردم براي شركت در مراسم ثبت‎نام مي‏كنند. به گزارش دوستان از قزوين راديو قزوين مسابقه‏اي تحت عنوان : ”رهبرم به شهر من خواهد آمد، وقتي او را ببينم خواهم گفت: ...“ برگزار كرده است و عده‎اي از مردم آبيك نيز قرار است مسافت 50 كيلومتري آبيك قزوين را پياده طي كرده به ديدار رهبر بشتابند.
و اما اين كه يك دختر ايراني‏الاصل مقام دوم مسابقات دختر شايسته‏ي جهان را بعد از دختر كريس‏دبرگ كسب كرد خيلي مرا هيجان‎زده نكرد. اين مساله مي‏تواند به خاطر حسودي من باشد كه چرا من دوم (يا حتي اول) نشدم و شايد هم مال اين اعتقادات ما باشد. به نظرم بين اين مسابقات و اسلام ديگر هيج جوري نمي‏توان رابطه‏ي مثبتي برقرار كرد. به هر حال چون اين مسابقات بعد از 50 سال ممنوعيت در چين برگزار شده است، مي‏توان از هم‎اكنون به آقاي عسكراولادي مسلمان پيغام فرستاد كه منتظر باشند حدود 25 سال ديگر يعني 2028 اين مسابقات در ايران برگزار شود. البته بخت ايراني‏ها در آن سال براي مقام اول مسلما بيش از چيني‎ها خواهد بود كه امسال در مملكت خودشان بعد از ايرلند و كانادا (دختر ايراني مقيم كانادا بوده است) سوم شدند. دخترهاي ايراني كجا، چيني‎ها كجا!
روز دانش‏جو را هم به همه‏ي مردم تبريك مي‏گويم. نه از آن گونه كه سيماي لاريجاني گفت كه تا آخرهاي تبريك نمي‏فهميدي منظورش چيست. اين روز مطمئنا يكي از اصلي‎ترين فرصت‎هاي اعتراض به ظلم باقي خواهد ماند. رونقي كه برگزاري مراسم اين روز در برابر 13 آبان دارد اين نكته را گوشزد مي‏كند كه وقتي مراسمي يا هر چيز ديگري دولتي شد مي‎تواند چه‏قدر مبتذل شود! به هر حال اين نكته را هم نمي‏توانم ناگفته بگذارم كه آقاي لاريجاني با پخش سرود يار دبستاني در سيما مرا و همسرم را در مقابل تلويزيون ميخ‎كوب كرد. آقا دست شما درد نكند. چرا زحمت كشيديد؟ پس چرا كم كشيديد؟
راجع به عنوان اين مطلب هم (منظورم خناق است) اصلا نگران نباشيد. من ديدم بعد از دومطلب به نام‎هاي ختنه و خون حالا فقط خناق مي‏تواند اين مجموعه را كامل كند!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى