--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Sunday, December 14, 2003


از دوست بپرسيد چرا مي‏شكند؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بهاره اميدي

نطق اخير آقاي رئيس جمهور در ژنو مرا بي‎اندازه مكدر ساخت. نه به خاطر مطرح نشدن آن چه من به آن معتقدم كه مي‎دانم بالاخره نبايد همه چيز را پيش خارجي‎ها گفت، بلكه بيش‎تر به خاطر دروغ‎گويي!
البته آقاي خاتمي حتما محتويات سايت‎هاي ايران امروز و گويا نيوز را نديده است ولي به هر حال اين دليل نمي‎شود كه هر گزارشي را هم كه به ايشان مي‎دهند باور كند. كدام مطلب موهني در اين سايت‎ها منتشر شده است كه قبل از آن در سايت بي بي سي و سي ان ان نيامده باشد. آيا بايد اين جمله را به حساب مهمان‎نوازي ايرانيان گذاشت كه ما سايت‎هاي انگليسي و آمريكايي را هرگز فيلتر نمي‎كنيم؟ آقاي خاتمي شما ديگر چرا؟ بعد از وزير فن‏آوري اطلاعات شما كه از دستگيري سينا مطلبي اظهار بي‎اطلاعي مي‎كند و هنوز چند ثانيه نگذشته از آزادي او خبر مي‏دهد، چشمم به شما روشن كه وجود زندانيان مطبوعاتي را تكذيب مي‎كنيد و بزرگ‎ترين زندان خبرنگاران و روزنامه‎نگاران خاور ميانه را به يك‎باره منكر مي‏شويد. حالا اي عزيز، مي‏شود بگوييد كه من در برابر دوستانم با چه رويي از راي خودم به شما دفاع كنم و آنان را به شركت در انتخابات بعدي تشويق كنم، وقتي آقاي الهام – اين مزور دروغ‎گو - درست مثل شما اعلام مي‏كند كه ما در كشور زنداني سياسي نداريم. حالا من چگونه به ديگران بقبولانم كه شما و ايشان سر و ته يك كرباس نيستيد؟! آقاي رئيس جمهور عزيز، مي‏دانيد از تمام سخنان شما در اخبار سراسري فقط آن نكته پخش شد كه مطبوعات آزادند اما نبايد جرم مرتكب شوند؟ بله آقا! شما ديگر داريد از دست مي‏رويد!
در حاشيه هم بگويم كه هنوز هم به آن فرهيختگي كه شما داريد افتخار مي‎كنم كه سؤال خبرنگار الجزايري را با شعر شاعر هم‎وطنش پاسخ مي‏دهيد، اما فرهيختگي تنها براي پيش‏برد اصلاحات كافي نيست. شما داريد آرام آرام در باتلاق ديكتاتورها فرو مي‏رويد. لطفا خودتان را بيرون بكشيد. خواهش مي‎كنم!



صدام دستگير شد!

يك خبر كوتاه و بدون شرح! خوش‎حالي از سقوط يك ديكتاتور ديگر و انتظار براي سرنگوني ديگر ديكتاتورها، چه مسلمان، چه يهودي و چه مسيحي! آنان كه فهم خود را برتر از فهم تمام ديگران مي‏پندارند. انتظار، انتظار، انتظار!
مي‏گويند صدام لب به سخن گشوده است. صبر مي‏كنيم ببينيم چه از دهان اين نامرد بيرون مي‏آيد. صبر! انتظار!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى