--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, December 16, 2003



« آخر بازى »
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
پ.صائبى

هنوز در شوک دستگيرى صدام با آن وضع نکبت بار به سر ميبريم . ليکن آقاى هاشمى شاهرودى اين جو سنگين را تا حدى با مزاح خودشان تلطيف کردند! پيشنهاد محاکمه صدام در دادگاه هاى عدل[!] جمهورى اسلامى انصافا لطيفه مضحکى بود. (تصور کنيد صدام را جلوى قاضى مرتضوى با لباس خاکسترى راه راه ترازو دار!) شايد الهاشمى العراقى خواسته اند خودشان را در شادى هموطنانشان شريک کنند! انصافا عراقى ها و عموم مردم ايران شادند. کرد هاى عراقى چنان مراسم بزن بکوب و رقص محلى در سراسر جهان راه انداخته اند که سوژه رسانه هاى غربى شده است.

صدام چنان از اوج قدرت بر زمين آمد که خيلى ها که از او نفرت داشتند بر او ترحم کردند. اين نتيجه هم آغوشى عجوزه قدرت با يک جانى ديوانه بود. صدام به قول يکى از روشنفکران عراقى تفاوتش با هيلتر و استالين و موسولينى در اين بود که اينها اول ديکتاتور شدند بعد جنايتکار ، ليکن او اول جنايتکار بود بعدا ديکتاتور گرديد! اولين جنايت صدام به اعتراف خود او کشتن معلم دبيرستانى اش بوده است . او را به خاطر زدن يک کشيده شبانه با اسلحه در خانه اش کشت و بى سروصدا به رختخواب برگشت ! پليس به در خانه ناپدرى صدام آمد ليکن او را خواب يافت، صدام سالها بعد تعريف کرده که چگونه از يکى از اقوامش اسب و اسلحه گرفته تا شبانه دست به اين جنايت بزند. معلم کش بعد ها مردم بيگناه را کشت ، گور هاى دسته جمعى به پا کرد. فرزندان پاک ايران زمين را ناجوانمردانه پر پر کرد و . . .

« باش تا نفرين دوزخ از تو چه سازد،
که مادران سياه پوش
- داغ داران زيباترين فرزندان آفتاب و باد -
هنوز از سجاده ها سر بر نگرفته اند! » *

* شعر« احمد شاملو» -« آخر بازى» از مجموعه « ترانه هاى کوچک غربت »

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى