--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, December 17, 2003


تبريک از نوعى ديگر
-------------------------------------------
حسن راهجو

۱. بقول يکى از وبلاگيستها، آن‌ها که چند انفجارِ پراکنده در مرکزِ عراق را با تلفاتِ آمريکا در ويتنام مقايسه مى‌کردند و آن‌ها که مقاومتِ چهار روزه‌ى ناصريه را ( که در اثر طوفان شن ميسر شد) با مقاومت استالينگراد مقايسه کردند، نه تنها از درک اين وقايع عاجز بودند بلکه يک هنر اساسى دارند که همانا لوث کردن دلاوريهاى تاريخى گذشته در اثر کثرت «دستمالى» کردن آن است. و اين دقيقا همان بلايى است که تبليغاتچى هاى مملکت ما بر سر دلاوريهاى تک تک مردان و زنان آزاده کشورمان در طول هشت سال جنگ نابرابر با خون آشام بغداد آوردند. به سيستم تبليغاتى نظام مقدسمان (مخصوصا صدا و سيماى عزيزمان ) تبريک ميگوييم!

۲. به جرات مى توان گفت که يکى از مهمترين مسايلى که سياست خارجى رسمى مملکت ما را تحت سيطره خود قرار داده است، مساله فلسطين است. نميدانم تا کنون چند بار ملت فلسطين و حتى گروههاى جيره خوار نظام ايران کوچکترين حرکتى در راستاى منافع مملکت ما (حتى به تعريف وزارت خارجه) انجام داده باشند. بنده حتى يک مورد تظاهرات فلسطينى (حزب الله لبنان فلسطينى به حساب نمى آيد) به ياد نمى آورم که عکسى از مقام عظماى ولايت در دست آدمها باشد (در حالى که در ماتم دستگيرى تکريتى کثيف همگى سياهپوش شده اند). بماند که دولتشان همواره خصمانه ترين رويکرد را در اتحاديه عرب نسبت به ايران دارند. به سيستم ديپلماسى نظام مقدسمان (مخصوصا وزارت خارجه) تبريک ميگوييم!

۳. در سال ۱۳۶۱ هنگامى که بغداد پيشرفته ترين سيستم دفاع هوايى روز را در اختيار داشت که به همين دليل در طول ۸ سال، ما فقط ۳-۲ بار موفق به حمله هوايى به بغداد شديم (که همگى با تلفات همراه بود)، نيروى هوايى اسراييل نيروگاه اتمى ازيراک را (که در قلب اين سيستم تعبيه شده بود) بدون تلفات با خاک يکسان کرد. مانور عصر يكشنبه گذشته پدافند نيروگاه اتمي بوشهر (با توپهاى ۳۵!!) دو كشته و سيزده زخمي به جاى گذاشت. اين در حالى است که سرداران چاق و چله ستاد فرماندهى کل قوا که نيروهاى تحت فرماندهيشان قابليت اجراى آخرين رژه‌‌هاى ارتش عراق را (به‌رغمِ تمامیِ معضلات، مشکلات، تحریمات و حملاتِ ده ساله‌یِ دشمن) ندارند، دم از طرح هاى جامع اين ستاد براى مقابله با حملات نيروهاى آمريکايى به کشور ميزند. به سيستم نظامى نظام مقدسمان (مخصوصا سردار-دکترهاى سنگين وزن سپاه پاسداران) تبريک ميگوييم!

تازه اينها بدون در نظر گرفتن خدمات پيدا و پنهان چند سال گذشته سه ارگان ذکر شده به افلقى ملعون است.

و …
به خودمان تسليت

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى