--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, December 18, 2003


من به چشم خود ديدم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بهاره اميدى

چند روزي است كه آقاي خامنه‎اي در قزوين است. صبح روز سه‎شنبه كه ايشان قرار بود به قزوين بيايد، ساعت پنج و نيم صبح در هواي سوزناك پاييزي به طرف بيمارستان حركت كردم. پياده رو ها مملو از جمعيتي بود كه به صورت سازمان‏دهي شده و غير سازمان‎دهي شده به طرف شازده حسين – محل سخن‎راني آقاي خامنه‎اي – حركت مي‏كردند. من البته در مراسم شركت نكردم اما استقبال پرشور از ايشان را با چشمان خود ديدم. من در اين جا قصد تحليل ندارم و قصدم فقط خبررساني است. برخي مي‏پندارند كه جمعيت را از جاهاي ديگر با اتوبوس به آن جا مي‎آورند. من به شدت اين قضيه را تكذيب مي‎كنم. در برخي از جاها اين اتفاق مي‏افتد و من به چشم خود در يكي از دانشگاه‎ها – چند سال پيش – شاهد بودم كه براي ديدار دانش‎جويان با ايشان اتوبوس اتوبوس آدم از بيرون دانشگاه وارد مي‎كردند. اما اين امر در اين شهر اگر هم بود در برابر خيل استقبال‎كنندگان محلي قابل صرف نظر كردن بود. هم چنين واقعه‎اي ديگر كه با يك واسطه – موثق – شنيدم و البته بسيار مرا متعجب كرد اين بود كه كارت‎هاي مراسم ديدار آقاي خامنه‏اي با دانشجويان 20000 تومان – بيست هزار تومان- خريد و فروش مي‎شود! اين‎ها از اين جهت آوردم كه عزيزان روشن‏فكر در تحليل‎هايشان به اين رفتار دوگانه‎ي مردم توجه داشته باشند.
ايشان هم الحق در سخن‎راني خود سنگ تمام گذاشتند و آب پاكي روي دست تمام اصلاح طلبان ريختند، اهم سخنان ايشان:
1) تبيين مباني دموكراسي اسلامي (مردم سالاري ديني) و تفاوت‎ها و شباهت‎هاي آن با دموكراسي‎هاي غربي
2) مجلس نبايد جايي براي مبارزه با نظام باشد.
3) صلاحيت كانديداها بايد احراز شود (نه عدم صلاحيت‎ها) و اين تفتيش عقايد نيست. من خودم از مخالفين تفتيش عقايدم و در اوايل انقلاب كه به هنگام گزينش براي ورود به دانشگاه سؤالات عجيب و غريب مي‏پرسيدند نيز مخالف بودم.
4) موارد زيادي از تصميمات مسئولين در مجلس و قوه‎ي مجريه بوده كه مورد تاييد من نبوده است اما من مخالفت نكرده‎ام
5) برخي وقت‎ها مجبور به دخالت شده‎ام مثل مورد قانون مطبوعات در مجلس و مواردي در قوه‎ي مجريه.
همان طور كه ديده مي‎شود، هيچ صحبتي از قوه‎ي قضاييه نيست!!! اي قاضي مرتضوي قد و بالايت را بگردم كه رهبر اين جوري دوستت دارد. به قول بروبچس انصار: اني سلم لمن سالمكم يا امام خامنه‎اي و حرب لمن ......
6) مشروعيت نظام در گرو درصد شركت‎كنندگان در انتخابات نيست!!! در دوم خرداد مردم زياد شركت كردند آن‎ها گفتند مردم به نظام “نه“ گفتند. در نهم اسفند مردم كم شركت كردند آن‎ها باز هم همين را گفتند!
7) اگر مردم در نهم اسفند كم شركت كردند به اين خاطر بود كه از عملكرد شوراها ناراضي بودند.
در حاشيه: آي مردم ببينيد آقايان چه قدر رو دارند. اگر در انتخابات شركت نكنيد خواهند گفت به اين خاطر بوده كه مردم از عملكرد مجلس اصلاحات راضي نبوده‎اند و اين نارضايتي به خاطر اين بوده كه مجلس در خط رهبري حركت نكرده است!!! حالا خود دانيد. در انتخابات شركت نكنيد!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى