--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Monday, January 12, 2004



کارت قرمز در دقیقه نود!
-------------------
منصور خاکی

حتما خبر تحصن رد صلاحيت شدگان را شنيده ايد! خوب جاى شکرش باقى است که در اين روزهاى آخر مجلس ششم رو سياهى به کترى ماند که بخارش بيشتر از مجلسى بود با 30 ميليون پشتوانه ملى!
اما راست و حسينى اش ته دلم دوست تر دارم که شوراى نگهبان وقعى به تحصنات نگذارد گرچه خوشبين نيستم و مى دانم که با کدخدامنشى به سبک ايرانى باز اين وضعيت لنگ در هواى اصلاح طلبان البته قدرى وخيم تر ادامه خواهد يافت. دستاوردها از قرار زير است:
- شوراى نگهبان ژست کمى تا قسمتى دموکراتيک به خود خواهد گرفت که انصافا چندش آور است!
- رهبر دوباره فصل الخطاب خواهد شد اين بار باز با صحه گذاشتن توسط اصلاح طلبان!
- نمايندگانى که با رجزخوانى و هل من مبارز و هيهات منا الذله وارد مجلس شدند حال و روزشان اين است که دريغ از يک مصوبه! حال يک مجلس با اقليت اصلاح طلب اخته به چه کار خواهد آمد؟
- اما گذشته از شوخى بنظر می رسد سياست اصلاح طلبان تشکيل يک اقليت در مجلس است و نه احراز اکثريت. زيرا اين مجلسى که اصلاح طلبان در آن کثريت مطلق داشتند تنها تريبونى براى اپوزوسيون و افشاگرى سياهکاريهاى اقليت مسلط بود و الحق هم کارنامه خوبی دارد. اما به جهت احراز اکثريت خواه نا خواه مسئول بسيارى از نارسايى ها هم بشمار می رفت. با داشتن يک اقليت هم زبانشان دراز است و هم مى توانند جناح راست را مسبب تمام نارسايى ها نشان دهند. اين راهبرد چندان هم بى اثر نيست و مى توان در آن تامل نمود.
.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى