--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, January 31, 2004


آيا كودتا در راه است؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
بهاره اميدي

ظهر امروز آقاي خاتمي در حاشيه‎ي مراسم ديدار از مقبره‎ي آيت‎الله خميني اعلام كرد: مذاكرات با شوراي نگه‎بان به بن‎بست رسيده است. متن اين جمله در رسانه‎هاي خبري داخلي و خارجي هرگز از زبان خاتمي و با صداي خود او شنيده نشد.
اين يك چرخش فوق‎العاده در رفتار رئيس جمهور بود. بسياري از آناني كه خبر را شنيدند اميدوار شدند كه اتفاق مهمي بيافتد. چند ساعت بعد دفتر رئيس جمهور خبر فوق را تكذيب كرد.
عصر امروز قرار بود هيات دولت جلسه‎اي اضطراري براي بررسي وضعيت موجود برگزار كند. اين جلسه به دليل كمردرد آقاي خاتمي برگزار نشد.
سيماي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد، پزشك به آقاي خاتمي چند روز استراحت داده است.
فردا صبح قرار است بيش از هشتاد تن از نمايندگان مجلس و از جمله هشت نفر از دوازده نفر عضو هيات رئيسه استعفاي دسته‏جمعي خود را تقديم هيات رئيسه كنند. با اين كار مجلس از رسميت ساقط مي‏شود.
به راستي چه اتفاقي افتاده است؟ آقاي خاتمي قبلا هم چند بار كمردرد گرفته است و همگي در مواقع حساس. مثلا به هنگام ترك اعتراض آميز اجلاس سران كشورهاي هم‎سايه‏ي درياي خزر كه به پيش‎نهاد كارشناسان وزارت خارجه و به بهانه‎ي كمردرد انجام شد. آيا آقاي خاتمي قهر كرده است تا وقت‎كشي كند و از تندروي هر دو طرف جلوگيري كند؟ آيا كمردرد ايشان يك خبر ساختگي محافظه‎كاران است و الان رئيس جمهور در محاصره‎ي نيروهاي امنيتي قرار دارد؟ آيا دفتر رئيس جمهور در زير فشار نيروهاي نظامي و يا غير نظامي خبر فوق را تكذيب كرده است؟ آيا كودتايي در راه است؟ آيا نيروهاي نظامي و قضايي فردا پس از استعفاي نمايندگان آنان را به جرم اقدام عليه امنيت ملي دست‎گير خواهند كرد؟ فعلا هيچ نمي‏توان گفت. اما اگر اخبار ضدونقيضي از درون به بيرون درز كرد، اطمينان داشته باشيد كه واقعه‎اي مهم در حال اتفاق است. خدا كند با توافقات پشت پرده همه چيز خراب نشود.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى