--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, January 06, 2004


باز هم بچه‎ها
ـــــــــــــــــــ
بهاره اميدي

ديشب در اقدامي ناگهاني به ملكوت خدا رفته بودم. مسيح را ديدم سياه‎پوش كه سخت گريه مي‎كرد. از گريه‎ي آن انبان محبت و عشق، آن هم در ايام كريسمس كه تمام پيروانش به شادي جشن تولد او مشغول‎اند، بسي متعجب و نگران شدم. آدم در مقابل چنين صحنه‎اي مشكل بتواند تاب بياورد. اما من تمام توانم را در كلمه‎اي جمع كردم – كه او خود از قول آن برتر گفته بود كه در آغاز فقط كلمه بود - و پرسيدم: چرا؟
سرش را بلند نكرد، شايد تا چشمان نافذش وجود حقيرم را نسوزاند و با اشاره، مرا به سوي هزار هزار فرشته‎ي سياه‎پوش فرستاد. نيازي به تكرار كلمه نبود.
“ما عزاداريم. اين‏جا بخش كودكان است. دل هر كودكي كه مي‎شكند و هر ضربتي كه حرمت معصوميت بچه‎اي را مي‏شكافد عزا مي‏گيريم. ما سال‏هاست كه عزا داريم. بيست قرن پيش تني چند از پيامبران آمده بودند از بخش بازديد كنند. بسيار اندوهگين شدند، ولي پس از ساعتي رفتند تا به امورات ديگر بپردازند. مسيح اما ماند. مگر او نبود كه گفته بود كودكان به ملكوت خدا نزديك‎ترند؟ پشيمان بود. ناليد:“ بايد مي‎گفتم كودكان خود خود ملكوت خدايند“. لباس سياهي سفارش داد و اين جا ماند و عزا گرفت.“
فرشتگان بر سروسينه مي‏كوفتند و صداي شيون و زاري لحظه‎اي قطع نمي‎شد. قاب عكس بسياري كودك بر دروديوار بود و پارچه‎اي سياه نيمي از هر عكس را پوشانده بود. هر لحظه عزاي جديدي برگزار مي‏شد و قاب عكس تازه‎اي خبر از آتشي مي‏داد كه در دل كودكي روشن مي‏شد. صداي گريه‎ي كودكان عرش را بد جوري مي‏لرزاند. دل ما آدم‎ها را اما نه آن قدر.
“سرتاسر وجود مرا گويي چيزي به هم فشرد، تا قطره‎اي به تفتگي آتش، جوشيد از دو چشمم“.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى