--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, January 06, 2004



گسل هاى مرکز جهان اسلام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پ.صائبى

خوشبختانه آقاى روحانى سخنگوى واقعى نظام به حرف آمد و در دستور کار قرار گرفتن انتقال پايتخت جهان اسلام در شوراى عالى امنيت ملى را بشارت داد. تو گويى که مشکل همين بود و با انتقال بيت ولى امر مسلمين و نهاد هاى دولتى و حکومتى خصوصا عدالتخانه مبارکه، نظام تا سالها و اصلا تا آخر الابد بيمه خواهد شد!
خوب اين خيلى خوب است که اسلام و نظام حفظ بشود تا در روز موعود ابرقدرت ها را به خاک مذلت بنشاند! ولى تکليف دوازده ميليون مردم تهران و حومه چه ميشود؟
آقايان شوخى بس است! شما که آنقدر ناتوان و بى وجدان هستيد که نميتوانيد چند تخته پتو را سالم به زلزله زدگان بى پناه برسانيد، با عرض معذرت شکر خوردن هاى مفت نفرماييد. اين ديوانسالارى عظيم را چکار مى خواهيد بکنيد؟ اين همه ساختمان براى خيل عظيم کارمندان دولتى را چگونه و در کجا و با کدام پلتفرم مى سازيد؟ کدام شهر ديگر ايران را ميخواهيد به خاک سياه بکشانيد؟! با کدام پول ؟ کدام عزم ملى؟ کدام برنامه ريزى؟ کدام مديريت؟ کدام شجاعت؟ تکليف بقيه آحاد ملت تهران چه ميشود ؟
زلزله هفت ريشترى تهران قطعا خواهد آمد قطعا. به جاى حرف زدن هاى مفت همين فردا برنامه اى سه ماهه بريزيد که کشتار يک ميليونى تهران به هشتصد هزار نفر برسد. آموزش بدهيد. بودجه در اختيار جوانان قرار دهيد . از مردم نترسيد و به آنها فنون دفاع غير نظامى را آموزش دهيد. بدون عوام فريبى به مردم حالى کنيد که خطر در کمين است. روز واقعه ممکن است همين فردا باشد.
افسوس و صد افسوس ! چه انتظار عبثى از حکومت عوام فريبى که حتى جرات واقعى کردن نرخ بنزين را هم ندارد چه انتظار عبثى از مردمى که يا ماديات و مسابقه جمع کردن پول و خريد آپارتمان بيشتر چنان چشمانشان را کور کرده که مرگ را در مرصاد نميبينند يا چنان در مشکلات صعب زندگى و روزمرگى غرق هستند که فرصت فکر کردن به فاجعه را هم ندارند.

گسلهاى عزيز، گسل هاى دوست داشتنى! لا اقل شما حرف گوش کنيد و تکان نخوريد !

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى