--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, January 07, 2004


تو قدر آب چه دانى که در کنار فراتى!
ح. راهجو
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


اين روزها تمام دستگاههاى تبليغاتى خارج نشينان به تبليغ تحريم انتخابات مشغولند، حرفهايشان هم بعضا مبناى درستى دارند که همانا فرصت سوزى و بى عرضگى (و حتى دو رويى) اصلاح طلبان داخلى از يک طرف و سوء تعبير کيهانيان از مشارکت مردم (به حمايت از نظام) از طرف ديگر است.

يک نکته را نبايد از نظر دور داشت به قول نبوى تو قدر آب چه دانى که در کنار فراتى! در کشورهايى که دمکراسى در آنها نهادينه شده ان، فارغ از اين که چه کسى مصدر امور باشد، سيستمهاى اساسى مملکت (خصوصا آنهايى که با مردم سر و کار دارند) به کار خود ادامه ميدهند در حالى که در کشور ما چنين نيست.

براى در نظر گرفتن هزينه مجلس غير مردمى، تصور کنيد آقايان فلاحيان، ترقى، پرورش و عسگر اولادى مسلمان از حوزه هاى آبادان، مشهد، اصفهان و تهران وارد مجلس شوند، تنها مشابه تاريخى که من ميتوانم براى اين اتفاق بياورم حمله چنگيزخان به ايران است!

براى تصميم به تحريم يا مشارکت در انتخابات کمى زود است! اگر عجله کنيم ممکن است هزينه هاى به مراتب سنگين ترى از شهردار تهران روى دوشمان بيايد.

پى نوشت نامربوط:پدرام معلميان نامه اى براى تشکر از امدادگران بين المللى نوشته است، اگر با مفاد آن موافقيد آن را امضا کنيد و لينک بدهيد.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى