--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, January 13, 2004



خانه دور است
_________________________
منصور خاکی

... مى بينى که هنوز گرد و غبار وطن بر جامه ام را بر نگرفته ام؟
شايد ندانى که يکى از سرگرمى هايم در اين پيچ و خم هاى يکنواخت زندگى در اين غربت بزک کرده مرور خيابانهاى تهران است... از خانه مان تا سر کوچه چند دقيقه راه بود؟ پهلوى نانوايى سر کوچه آن کفاش افغانى بود يا ميوه فروش رند؟ ... راستى به سر خانه روبرويى که مى خواست يک مدرسه غير انتفاعى شود چه آمد؟ ... از ميرداماد تا ونک چند تا خيابان فرعى بود؟ ... و کوه! درکه و توچال! بسيار مى شود که تک تک منزلهاى درکه تا ايستگاه پلنگچال را يکى يکى شماره مى کنم! کار سختى است و اين بار که تهران بودم و با خود عهد کرده بودم که بى ديدن درکه باز نگردم ديدم که ديگر قهوه خانه ها مثل سابق نيست.. اما هنوز وسوسه انگيز است. من تمام جوانى را اگر گام سترگى برداشتم پشتم به کوهستانى گرم بود که در هر جاى شهر من مى ايستادى او را ميديدى. چه سخت است سى و اندی سال چشم که باز می کنی تا وقتی که مثل نعش به خانه برميگردى اين کوه صبور شاهدت باشد و انگاه اينجا... دريغ از يک تپه!
بسيار به خود مى گويم که اين غربت در سرنوشت من نيود چه کسى اين نان را در سفره ام گذاشت؟ مرا آنچنان دلسنگی نبود که اين همه پيوند را بگسلم. چرا چنين شد. چه کسى چنين خواست؟ پاسخى نيست. بهاره داغ مرا تازه کرد.... هذا شقشقه هدرت ...ثم قررت!

چه کسى مى خواهد من و تو ما نشويم
خانه اش ويران باد!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى