--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, January 14, 2004



در جنبش آزادى انتخابات فعالانه شرکت جوييم!
_____________________________________
منصور خاکى

آزادى انتخابات و انتخابات آزاد داراى دو وجه است. آزادى انتخاب شدن و آزادى انتخاب کردن! گزاف نيست اگر بگوييم که ملت سالهاست آزادى انتخاب کردن را بدست آورده است. کمتر کسى را مى توان يافت که از حق انتخاب کردن محروم بوده و يا به جهت انتخاب نکردن حقى از او ضايع گردد. شايد همين وضعيت در خاورميانه اسلامى کم نظير باشد. ليک اين به تنهايى کافى نيست بلکه آزادى انتخابات با آزادى انتخاب شدن تکميل مى گردد.
جنبشى که در حال حاضر در خانه ملت در جريان است در جهت استيفاى چنين حقى است. شعله اى کم فروغ با حماقت کوته انديشان و ته مانده جسارت اصلاح طلبان روشن شده است. نگذاريد با فوت تحريم انتخابات و يا دعوت به راى باطله خاموش گردد. چرا راى باطله؟ کسى که راى باطله به صندوق راى مى ريزد قبل از بطلان هر کسى بر خود خط بطلان کشيده است. تقريبا 20 نفر از نمايندگانى که با راى من به مجلس رفته اند قرار است با تيغ نظارت استسلاخى حذف شوند. اگر قرار است که اينان از مجلس اخراج شوند و يا از ورود مجدد به مجلس محروم بمانند اين تنها در صلاحيت من راى دهنده است و نه هيچکس ديگر!
گو اينکه در مجموع از اکثريت وکلاى خود رضايت دارم با وجود همه کاستى ها و گاه تعلل ها! پس به دفاع از وکلاى خويش اما براى استيفاى آزادى انتخاب شدن و حذف يا تضعيف نظارت استصوابى برخيزيم.
اگر رئيس جمهور و ياران اصلاح طلب خيلى دير به ميدان آمده اند با منقى نگرى و شماتت آنها را منصرف و مردد نکنيم. فرصتى که بدست آمده ممکن هست خيلى زود با مماشات معامله و کدخدامنشى کروبى ها از دست برود. از حرکتى که زياده طلبى (دقيقا همانند انتخابات دوم خرداد 76) محافظه کاران ايجاد کرده جنبشى بسازيم که گام محکم ديگرى در جهت دموکراسى باشد. فراموش نکنيم که هرگاه ملت گام کوچک ولى محکمى برداشت هرگز واپس ننهاد. چه کسى است که پيشرفتهاى جامعه ايران را پس از دوم خرداد تواند انکار کرد! آيا همين روزهاى نوميد کننده با نيمه 70 قابل مقايسه است؟
هدف شرکت مشروط در انتخابات است. آن هم فعال و نه منفعل!
هر جا که هستيد در هر محفلى که نشست و برخاست مى کنيد از تحصن و از علل آن بگوييد.
محافظه کاران جبهه اصلاحات را از طبقه مرجع يعنى جنبش دانشجويى جدا کرد. امروز روز وصل مجدد است. جا داشت که دفتر تحکيم وحدت تعجيل نمى کرد و يا بيانيه هاى ديگرى مى داد در حمايت از وکلاى منتخب خود!
اگر تشکيلات غير دولتى داريد انجمن و يا محفلى شناخته شده يا نشده بيانيه صادر کنيد طومار بدهيد در صورت امکان در مقابل مجلس حاضر شويد. نکند اين فرصت از دست برود!
درست است که وکلا در بيشتر بحرانها و بخصوص در قبال جنبش دانشجويى شايسته عمل نکردند ولى امروز گاه بى تفاوتى نيست. حال که سيد خندان ما به قهر سخن مى گويد ياريش دهيم. او نيز موانع و محظورات خود را دارد و اگر مورد حمايت قرار نگيرد باز چون موارد پيشين کوتاه خواهد آمد.
من روزهاى مهم و سرنوشت سازى پيش بينى مى کنم. شايد اين بار از لياخوف کارى ساخته نباشد و ميدان پاستور پيش از آنکه دير شود صداى انقلاب آرام خلق را بشنود. چنين باد!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى