--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Monday, January 19, 2004



اصل عدم قطعيت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
س. ع . دشمن شناس

خدا رحمت کند مرحوم آقاى هايزنبرگ را ، ايشان بعد از سالها تلمذ و اجتهاد(!) با بيان اصل عدم قطعيت خود خدمت بزرگى هم به فيزيک کوانتم هم به نظام اسلامى ما کردند! حالا عرض ميکنم. ولايت چهارشنبه هفته پيش در ديدار با شوراى خيلى محترم و خطرناک نگهبان ، که ممکن است با يک حرکت خيلى ها را از نون خوردن بيندازد ، بيانات داهيانه اى فرمودند . ظاهرا آن بيانات به قول محمد جواد لاريجانى در ماجراى براون گيت « مخدوش » بوده (!) و نسخه جديدى از اين بيانات سازگار با ويندوز دوم خرداد به بازار آمده است آنهم به همت آقاى دعايى عزيز که انصافا مصداق آقا خوبه است! دست ايشان درد نکند. در نسخه جديد، بيانات رهبرى تخصصى تر و فقهى تر است ضمن اينکه لغت «گردن کلفت» هم به «صدا کلفت» تلطيف شده است (‌جالب اينجا است که خود رييس هيات نظارت شهرستان تهران هنوز به لغت «گردن کلفت» مقام معظم رهبرى استناد ميکند و ميگويد:« به فرموده رهبرى جلوى گردن کلفت ها بايد ايستاد»[!]) اين همان اصل عدم قطعيت نظام است که آخر معلوم نميشود کى چه گفته، چه کاره هست ، برنامه اش چيه، موضعش کدامه، کدام مطلب درسته، کدام مخدوشه ، کدام تکذيب ميشه ، کدام تاييد ، کذابين چرا عذرخواهى نميکنند، ديگران چرا پيگيرى نميکنند، تنها ميتوان از احتمال صحت مواضع و حرف و سخنرانيها سخن به ميان آورد. اگر فيزيکى بخواهيم صحبت کنيم «کميت ابهام» هميشه در ايران اسلامى در حال افزايش است. (‌ايول بابا ! ترشى نخورم خودم يک چيزى ميشم، مثلا رييس هيات نظارت بر فيزيک اسلامى!)

[بيانات فوق داهيانه جديد سازگار با ويندوز دوم خرداد]
[بيانات رييس محترم هيات نظارت بر گردن کلفتى در شهرستان تهران!]

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى