--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, January 14, 2004



يادداشتى براى رهبر فرزانه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پ.صائبى

« رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار با اعضاى شوراى نگهبان در مورد بررسي صلاحيت داوطلباني كه اكنون نماينده‌ي مجلس هستند، خاطر نشان كردند: در مورد اين افراد، اگر صلاحيت آنان در دوره‌ي قبل مورد تاييد قرار گرفته است بايد اصل بر صحت گذارده شود، مگر آنكه خلاف آن ثابت گردد.
ايشان در عين حال افزودند: در مورد كساني كه در دوره‌هاي قبل صلاحيت آنان تاييد نشده، نمي‌توان به اين روش عمل كرد بلكه بايد صلاحيت آنان احراز شود. » [به نقل از ايسنا ]

خوبى کار رهبر معظم انقلاب اين است که وقتى تحت فشار قرار ميگيرد و کار به جاهاى باريک ميکشد ،با نهايت احترام گويى که هيچ اتفاقى نيفتاده است ، حرف خود را پس ميگيرد و حرف جديد ديگرى جاى آن قرار ميدهد. نه انگار که همين چند روز پيش در قزوين فرموده بودند که کليه صلاحيت ها بايد احراز شود! نه اينکه گمان کنيد ايشان تغيير رويه داده باشند، بلکه عملکرد ايشان ناشى از اضطرار و همان داروى مصلحت نظام است و البته اثرات جانبى هم دارد. چون خود رهبر هم ميداند که از حرف خود به هر حال تا قسمتى مجبور به عقب نشينى شده ، و از آنجايى که اين عقب نشينى کوچک تاکتيکى بر ايشان گران است ، ناچارا مجبور است عصبانيت خود را در جايى خالى کند. ايشان مى فرمايند: « البته شوراي نگهبان نبايد در مقابل كساني كه مي‌خواهند گردن كلفتي نمايند كوتاه بيايند. » [پيشين] آيا رهبر فرزانه نميداند که «گردن کلفت» يعنى چه؟ و انقدر شعور و سواد ندارد که نماينده ملت را غير مستقيم و با بزدلى «گاو و خر» نبايد ناميد. شرمنده که آقا که اينهمه از لغتهاى «کينه و بغض» براى دشمنان استفاده ميکند خودش به شدت اهل «کينه و بغض» است حتى وقتى هم که ميخواهد کار خراب شده اى را هم درست کند ، کار را خرابتر ميکند!

نه رهبر فرزانه عزيزم ! «گردن کلفت» کسى است که سرش در آخور اين مملکت است . شما که خودتان را غير از اينکه مرد خدا ميدانيد اهل فرهنگ و ادب نيز ميدانيد ، در جريان باشيد که «گردن کلفت» لغت خيلى بدى است. شما هم به جاى عصبانيت حکم به فتح مجلس توسط مشتى رند و جيره خور و قداره بند بدهيد، آقا کار را يک سره کنيد ، بعد هم بگوييد قلب من براى چندمين بار جريحه دار شد!

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى