--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, January 29, 2004


من باز هيجان‎زده شدم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
بهاره اميدى

نمي‎شود از پيروزي حزب الله لبنان سخن نگفت. نمي‏شود در اين شادي شريك نبود. تبريك!
هميشه از ضعف سياست خارجي خودمان گفته‎ايم. هميشه ديده‎ايم كه آناني كه برايشان نفت و پول خرج كرده‎ايم چه بسا برايمان تره هم خرد نكرده‎اند. اما اين بار مي‎توانيم سرمان را بالا بگيريم. حزب‏الله يك گروه دل‎بسته به ايران است. نمي‎توان اين موفقيت را به همه‏ي سرداراني كه بسياري وقت‎ها از بي‎كفايتي‎شان انتقاد كرده‏ايم تبريك نگفت. حالا ممكن است برخي بگويند كه آزادي چهار تا عرب چه ربطي به منافع ملي ما دارد. من پاسخ اين پرسش را به سياست‎مداران واگذار مي‎كنم. من هر كار انساني را در جهت منافع خودم مي‏دانم و اين يك كار انساني بود. يك شكست براي تندروهاي اسرائيلي.
نمي‎دانم به سخنان سيد حسن نصرالله گوش كرده‎ايد يا نه؟ لحني دارد كه يك مبارز در آن مقام بايد داشته باشد. من كه هميشه از گوش دادن به صحبت‎هايش كيف كرده‎ام. بگذريم كه وقتي به ايران مي‏آيد دست آقاي خامنه‎اي را هم مي‎بوسد. اما اين در برابر آن چه مي‎كند قابل صرف نظر كردن است. اين سيد خوش سيما را مي‎شود دوست داشت چرا كه كارهايي كرده است كه از اين همه دولت عربي كه فريادهاي ملت عربشان دنيا را پر كرده است برنيامده است. چرا كه مزه‎ي عقب نشيني اسرائيل تا بن دندان مسلح را به ما چشانده است. چرا كه حتي از آزادي سمير قنطار كه عضو يك گروه غيراسلامي است و به بيش از پانصد سال زندان محكوم شده است نيز نگذشت. آفزين سيد!
منظره‏ي مراسم استقبال در فرودگاه كه در آن رفيق حريري و ساير بلندپايگان دولت لبنان در كنار سيد حسن به انتظار ايستاده بودند ديدني بود. به نظر مي‏رسد تنها جايي كه سيد مجبور شد كوتاه بيايد در مورد فلسطيني‏هايي است كه در اراضي اسرائيل پيش از 1948 زندگي كرده‎اند و بنابراين تابعيتي اسرائيلي دارند. اين هم قابل صرف نظر كردن است.
پيام نبريك آنتوان لحد به سيد حسن نصرالله كه به قول خودش زماني كلي با اسرائيلي‏ها رفيق بوده است خود نشان از بزرگي اين موفقيت دارد. مبارك باشد. باشد روزي برسد كه شاهد پايان درگيري‎ها در فلسطين باشيم. روزي كه پيروان تمامي اديان الهي در كنار هم به بندگي حضرت حق مشغول باشند.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى