--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Sunday, February 01, 2004



هر جا ملت است مجلس آنجاست!
_________________________________
منصور خاکی

این روز را باید توی سررسیدتان و تقویم جیبیتان علامت بزنید! امروز سرفصل جدیدی در تاریخ ایران گشوده شد. باور نمی کنید؟ می گویید به این سرعت سرفصلی در تاریخ یک ملت گشوده نمی شود؟ پس خیلی فراموشکار شده اید. مگر آن چیزی که به دوم خرداد منجر شد بیشتر از 2 یا سه هفته طول کشید یا همین دهه فجر از تظاهرات تاسوعا و عاشورا و فرار شاه و پرواز انقلاب تا 22 بهمن مگر نه اینکه حتی یک ماه هم نشد؟ ایرانی ها صبورند ولی تاریخ بر آنان برق آسا سپری می شود و ما ایرانی های کند که باید سر فرصت منثظر بی بی سی بمانیم تا صدای انقلاب را تایید کند این خیلی بیرحمانه بنظر می رسد.

بیرحمانه و ترحم انگیز هر چه بخواهید آن را بخوانید داستان جوری در حال نگارش است که نویسندگان بد خط و کج سلیقه نیز انتظارش را نداشتند. و همین نقطه تمام اشتباهات بازیگران اصلی در تاریخ ایران بوده وهست. متاسفانه ایرانی ها مردمانی با هوش هستند و بد تر از آن حاکمان آنان از معدل هوشی ملت پایین ترند و همین باعث پیش بینی ناپذیری تحولات ایران می شود.

بازی فوتبالی را در نظر آورید که بازی رفت در زمین حریف را با تبانی داور در حالیکه برتری مطلق داشتید با اخراج و خطای به عمد و بطری و گاز اشک آور و پرتاب کردن شما از طبقه دوم ساختمان کوی دانشگاه بنام یا زهرا و زدن مربی و بدن ساز و فحش ناموس و هر 9 ثانیه یک احضاریه به کمیته انظباطی فیفا! به پایان می برید و تمام گلهای شما آفساید اعلام شده و داور خودش به شما پنالتی می زند و می روید که با دستان خالی در انتظار بازی در خانه خودتان باشید که بلندگوی استادیوم با صوت جلیل اعلام می کند: اولا تمام بازیکنان شما چون در این مسابقه سه اخطاره هستند !! در بازی بعدی و بعدتری و بعد از اون از حتی بازی گل کوچیک نیز محروم هستند. دوما نیمکت ذخیره نیز چون به تشویق بازیکنان شما پرداخته اخراج و ویزای مربی شما هم منقضی و معلوم شد بدنساز شما یک آمپول زن بیشتر نبوده . سوما مسابقه برگشت بدلیل تخلفات تماشاگران ما در بازی رفت!!! بدون تماشاگران شما برگزار خواهد شد!

قصه انتخابات مجلس هفتم از این هم مسخره تر بنظر می رسد. خوب این چه بازی است و آیا بازیکنان با ادامه این بازی به شعور خودشان و تماشاگرانشان و حتی حریفشان توهین نکرده اند؟ عجب است حال که این بازیکنان می خواهند در دقیقه 89 زمین را ترک کنند سردفتر ازدواج وطلاق آقای زواره ای اظهار می کند که باید به نوبت و یکی یکی و با اجازه داور این کار را بکنند و این هم تا فردا صبح بطول خواهد انجامید!!

نه جناح محافظه کار و نه شورای نگهبان و نه به طریق اولی خود رهبری که از کمبود کنجکاوی رنج می برند نمی توانستند این عکس العمل شجاعانه وکلا را پیش بینی کنند و همین است که باز می گویم تحرکات و تحولات بعدی سخت غیر قابل پیش بینی شده است آنچنان که در دوم خرداد روی داد و آنچنان که در 18 تیر ولی هر دو باررهبر بنوعی بازیگردان و فصل الخطاب شد ولی این بار بقول دوستمان پارسا در هر دو صورت رهبر چه دخالت کند و چه نکند مجبور به دادن امتیاز است مگر آنکه به سبیل قهر و ترشرویی رود که آنگاه است وسوسه این مردم خاموش و نظاره گر بر آغاز بازی نهایی!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى