--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Sunday, February 01, 2004


مرگ بر استبداد
ـــــــــــــــــــــــ
بهاره اميدي

من هم‎اكنون از خانه‎ي ملت براي شما بزرگ‎ترين اتفاق مجلس ششم را گزارش مي‏كنم. قرائت متن استعفاي نمايندگان چند لحظه پيش به پايان رسيد. در اين متن كه بسيار كوبنده تنظيم شده بود با عبارات تند به اقتدارگرايان حمله شده بود و به ملت در مورد وقايع اخير گزارش داده شده بود. كلماتي كه بسيار در اين متن ديده مي‏شد “حمله به استبداد، ننگ و نكبت خذف جمهوريت نظام، مسخ اسلاميت نظام، حمله به پارلمان در طول صد سال، مجلس فرمان‎بردار و فرمايشي، ميزان بودن راي ملت و فريب نبودن اين سخن آيت‏الله خميني، انتخاب فرمايشي“ و تعابير و عبارات تند ديگر.
من كه احساس كردم مصدق و مدرس بار ديگر زنده شده‎اند و دارند از پشت تريبون خانه‎ي ملت به شاهان مستبد و عمله‎ي استبداد حمله مي‏كنند.
پس از قرائت اين متن نمايندگان مستعفي تك تك و به صورت مكتوب استعفاي خود را به رئيس تقدديم كردند. برخي از آنان فرياد مي‎كشيدند “مرگ بر استبداد“ و به اين ترتيب از دل خانه‎ي ملت شعاري برآمد كه در دل تك تك ملت وجود دارد. نمايندگان مستعفي كه تا اين لحظه تعدادشان به 109 نفر رسيده است نشان دادند كه راي ما را هدر نداده‎اند.
هم اكنون كروبي دارد نطق خود را عليه شوراي نگه‎بان انجام مي‎دهد. او هم‎اكنون اعضاي شوراي نگه‎بان را به خاطر ضايع كردن حق مردم متهم به عدم التزام به اسلام كرد. او آنان را به غيبت كه از زنا هم بدتر است متهم كرد. او در جواب يكي از نمايندگان گفت كه نه 500 نفر براي مردم تصميم مي‏گيرند كه فقط 6 نفر روحاني دارند براي مردم تصميم مي‎گيرند. اين جملات با تشويق و كف زدن شديد نمايندگان هم‎راه است. البته جمله‎ي مسخره‎ي هميشگي در انتهاي صحبتش كه ما از ره‏بري مي‎خواهيم وارد شود و دخالت كند نيز در ميان سكوت نمايندگان كه البته نمي‏تواند به رضا تعبير شود شنيده شد. ضمن اين كه گفته شد كه فعاليت‎هايي همين ديشب با آقاي خاتمي انجام شده است و اين حكايت از مصلحتي بودن كمردرد خاتمي دارد.
اين جلسه‏ي علني هم‎اكنون از صداي جمهوري اسلامي نيز پخش مي‎شود.
مكانيزم استعفا نيز به اين ترتيب است كه براي استعفاي هريك از نمايندگان موافق و مخالف صحبت مي‎كند و مجلس راي مي‎دهد. نطق نمايندگان نيز هم‎اكنون شروع شده است. نطق‎هاي كوبنده. كوبنده‎تر باد. باشد تا پايه‎هاي استبداد فرو ريزد.
من اولين گزارش هم‎زمان و زنده‎ي خود را در همين جا به پايان مي‏برم.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى