--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Monday, February 02, 2004



انواع نظارت
ــــــــــــــــــــــــــ
س.ع.دشمن شناس

نظارت استطلاعى : يعنى همانى که در قانون اساسى آمده، شوراى نگهبان در جريان امور باشد و تخلفى اگر بود به مجريان تذکر بدهد و يا احيانا به سيستم قضايى مراجعه بشود . مثل همه جاى ديگر دنيا.
نظارت استفسارى: ‌مقدمه نظارت استصوابى است و در آن شوراى نگهبان با هرمنوتيک هر چيزى که دوست داشته باشد از قانون اساسى تفسير ميکند.
نظارت استصوابى : دسپتخت سالهاى پيش آقاى جنتى و شرکا. از اين نوع نظارت معمولا براى کنف کردن ابراهيم يزدى و دوستان استفاده ميشود.
نظارت استحرازى : نوع جديدى از نظارت که بر اساس آن همه مردود هستند مگر اينکه ۱۰ نفر ذوب شده شهادت بدهند که داوطلب نيز خودش ذوب شده است. آقاى خامنه اى اين نوع نظارت را در سخنرانى تاريخى خود در قزوين تاييد کردند ولى بعدا حرف خود را پس گرفتند و آن را به استصحابى تغيير دادند.
نظارت استصحابى : نوع جديد پيشرفته و تخصصى نظارت (‌بين استحرازى و استصوابى ) که رهبرى آن را ابداع فرمودند ليکن کسى از آن چيزى سر در نياورد و شوراى نگهبان با همان روش هاى قبلى به کارش ادامه داد . احتمالا عزت الله سحابى با اين روش نظارت رد ميشود.
نظارت استخراجى : در حوزه هاى کمى « رقابتى» از اين نوع نظارت استفاده ميشود و در آن با ابطال چند صندوق افراد مورد نظر بيرون مى آيند. تاج زاده معمولا از اين حوزه ها اطلاعات دقيق ترى دارد و ناگفته ها را براى آن دنيا نگه داشته است.
نظارت استقراضى :‌ در اين روش تاييد صلاحيت ها با شرمندگى در خواست ميشود. (‌اين روش مورد علاقه خاتمى و کروبى است ) در عمل چهار تا داوطلب تاييد ميشوند، چهارتا ديگر که قبلا تاييد شده بودند رد مى شوند.
نظارت استمزاجى : در اين نوع نظارت مزه دهن آقاى جنتى چشيده ميشود، سر ايشان را گول ميمالند و به حج مشرفشان مى کنند ولى ايشان از همان جا ميگويند دست نگه داريد تا خودم بيام!
نظارت استعلاجى : در اين نوع نظارت فقهاى محترم سخت بيمار مى شوند ليکن در مرخصى هم قلع و قمع کردن داوطلبان هم چنان ادامه دارد.
نظارت استشهادى :‌ يک دفعه و به طور کاملا تصادفى يک بمب جلوى مجلس پيدا ميشود!
نظارت استشيافى : نوع کشتار درمانى نظارت است که در آن با آرمان هاى حاج سعيد مرحول تجديد ميثاق ميشود.در رد صلاحيت هاى حاد و پيشرفته از اين روش استفاده مى گردد.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى