--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, February 18, 2004



ديالوگ دکتر سروش و رهبرى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پ.صائبى

نوشته دکتر سروش در مورد انتخابات کوتاه و زيبا بود . بد نيست به همين مناسبت يادى از يک واقعه جالب بکنيم.
دوستان به ياد دارند که در پاييز سال ۱۳۷۵ که مقاله « سقف معيشت بر ستون شريعت » دکتر سروش در کيان - که اين مقاله در مورد ارتزاق روحانيان از دين بود - چه جنجالى بپا کرده بود و در همان ايام سخنرانى مولوى شناسى دکتر را در دانشکده فنى دانشگاه تهران الله کرم و ده نمکى و اعوان و انصارشان به هم ريخته بودند، در همان ايام به مناسبتى جمعى به ديدار رهبر رفته بودند ، ايشان در سخنرانى خود غير مستقيم شروع به جواب دادن به مطالب اين مقاله کرده بودند . چيزى قريب به اين مضمون که : نه! روحانى اهل ورع است ، اهل قناعت است، کسانى اين روزها حرف هايى ميزنند که دشمن را شاد ميکند. و خصوصا اين جمله را گفتند : « کسانى که ما اونها رو على الظاهر از خودمون ميدونيم » . دکتر سروش به صرافت افتاد که که براى کم کردن از فشار ها هم که شده در صدد تلطيف مطلب خود بر بيايد و گمان ايشان بر اين بود که باب ديالوگى با رهبرى باز شده است. در شماره بعدى کيان دکتر سروش پاسخى در مورد نقد هاى مقاله «سقف معيشت» داد و در آخر کار « فتح باب ديالوگ با مقام رهبرى » را به فال نيک گرفت. چند روز بعد به مناسبت سيزده آبان رهبرى چنين سخنرانى کرد: « بدانند کسانى که اين حرف ها را ميزنند ، اگر عن عمد ميگويند ملت توى دهن اينها خواهد زد » و بدين سان باب ديالوگ بسته شد و باب تو دهنى و سيلى باز شد!
«باده با محتسب شهر ننوشی زنهار/ بخورد باده ات و سنگ به جام اندازد»


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى