--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Friday, February 20, 2004



درباره موج جديد بگير و ببند
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پارسا صائبى

موج جديد بگير و ببند از روز قبل با بستن و پلمب کردن دفتر روزنامه شرق آغاز شد و به دنبال آن روزنامه ياس نو نيز در آستانه انتشار شماره پنجشنبه خود توقيف گرديد. دفتر اين روزنامه نيز پلمب گرديد. سايت رويداد نيز به جرگه فيلتر شدگان خودى يعنى سايت امروز پيوست. ( اين دو سايت درون نظام امروز و رويداد بلايى بر سر آقايان آورده اند که سايت وزينى چون ايران امروز نيز نميتوانست! ) گويا نيوز معتدل تر هم دچار مشکل فنى است . خبر ها ميرسد که يکى از دفاتر مشارکت هم بسته شده است. و اين داستان ادامه دارد. با اين اوصاف تعجب نبايد کرد اگر در روز انتخابات تعدادى از مشارکتى ها به اتهام متشنج کردن فضاى کشور به حکم قاضى مرتضوى دستگير شوند. اين البته يک حدس ژورناليستى است . به نظر مى رسد که تاج زاده تنها عضو مشترک سازمان مجاهدين انقلاب و مشارکت و دوست مرتضى مبلغ رييس ستاد انتخابات کشور طعمه خوبى براى مقاصد آقايان باشد.

گمان دارم با اين اعمال دو منظور دارند يکى رجز خوانى است. ميخواهند رعب در دل مردم بيندازند که فرداى انتخابات چه ها خواهند کرد. ولى مردم تصميم خود را گرفته اند، در تهران و شهرهاى بزرگ چنان آبروريزى بشود که آقايان به خود بيايند. فقط اميدوار باشيم که اين سيد خندان لااقل مانند هاشمى در دوم خرداد پا پيش بگذارد، نتايج را حفظ کند و از صندوق هاى خالى صيانت کند. همين يک کار را هم اگر بتواند ! اين مانور ها با دو منظور انجام ميگيرد هم مردم را دچار بيم و هراس ميکند و درصدى را به پاى صندوق ها ميکشاند و هم عرصه را بر هيات هاى اجرايى تنگ ميکند .
قصد ديگر آنان اين است که فضا را براى انجام مقاصد شوم خود گل آلود کنند ، يکى از سناريو هاى محتمل ميتواند اين باشد که جمعه عصر با ايجاد در گيرى هاى صورى در مناطقى از تهران موج نهايى بگير و ببند هاى اشخاص آغاز شود و در صورت همکارى نکردن ستاد انتخابات و وزارت کشور خلع يد هيات هاى اجرايى و جايگزين کردن سريع هيات هاى نظارتى به جاى آنان که کاملا آرايش اجرايى به خود گرفته اند، انجام شده در شمارش آرا تخلف هاى گسترده اى صورت دهند. در چنين ساعات حساسى نشستن و ماتم گرفتن ما وبلاگ نويس ها عين بى تدبيرى است. ما همين يک کار از دستمان بر مى آيد که با فانوس که چه عرض کنم کبريت به کبريت اين فضا را روشن نگه داريم. برخيزيد دوستان، الان زمان زمان انفعال و غصه خوردن نيست.
تحريم مى کنيم و فعالانه هم تحريم مى کنيم. يا على !

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى