--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Friday, February 27, 2004


من هنوز مست بوي چفيه‏ام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بهاره اميدى

به نظرم پاك خل شده‎ام. خوب گوش كنيد. شايد بتوانيد كمكم كنيد.
من هر وقت به كوه مي‎روم، با خودم چفيه مي‎برم. نه به آن مقصود كه شبيه خواهران شوم و نه از آن صورت كه به جاي روسري بر سر اندازم و با مد هم‎راه شده باشم. آناني كه اهل كوه‎اند نيك مي‎دانند كه چفيه ابزار كوه‎نورد است. پس لاجرم دو كوه‎نورد هرگز از هم در مورد چفيه چيزي نمي‏پرسند. اما هر گاه با دوستان خانوادگي به گشت و گذار در طبيعت مي‎رفتيم، بايد كلي پاسخ مي‎دادم كه چرا با خود چفيه دارم و آناني كه در جمع مرا نمي‎شناختند تا دقايقي از من احتراز مي‎كردند.
قصه‎ي اصلي كه مدت‎هاست فكر مرا آزاد نمي‎كند مربوط به روزي است كه با يكي از همين جمع‏هاي خانوادگي در اطراف تهران باغي كرايه كرديم و چند ساعتي را به دور از هواي آلوده به عشق‎بازي با طبيعت پرداختيم. سراي‎دار باغ يك مرد افغاني بود كه با دخترش در آلونكي در گوشه‏ي باغ زندگي مي‎كرد. آنان و ما با هم كاري نداشتيم. عصر كه مي‎رفتيم، دختر آن مرد به بهانه‎ي خداحافظي جلو آمد. دست داد و گفت: من از چفيه‎ي شما خوشم آمده است. من خنديدم. گفتم خواهش مي‎كنم. خداحافظي كردم و رفتم.
بعد از چهار سال، هر وقت يادم مي‎آيد، افسوس مي‎خورم كه چرا نفهميدم كه آن تكه پارچه ديگر مال من نيست. بعد از آن هر وقت آن چفيه را هم‎راه دارم، بوي آن باغ و آن دختر را مي‎شنوم. يا شايد هم اين بوي چفيه است. نمي‎دانم. من از پس سال‎ها هنوز مست بوي آن چفيه‎ام.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى