--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Friday, February 20, 2004



دوکلمه حرف حساب با رهبرى
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
س.ع. دشمن شناس

آقا طنزم نمياد مگه زوره، اين عکس هاى رويترز از انتخابات رو ديدم حالم بد شد. اين جور موقع ها استاد طنز نويسى ابراهيم نبوى هم ميزنه گاراژ، ما که انگشت کوچيکه ايشون هم نميشيم. اما من با رهبرى دو کلمه حرف دارم [ خودم ميدونم اين کلمه رهبرى از نظر نگارشى غلطه ، ولى بريد خفت اون هايى رو بگيريد که عين نقل و نبات غلط به خورد مردم ميدن ] :

آقاى رهبرى ،به شما بابت اين روز تاريخى و کودتاى اول اسفند تسليت ميگم چرا ؟ دقيقا يادم هست شما چهار سال پيش به خاطر عوض شدن هزاره و آغاز سال دوهزار ميلادى در نماز جمعه تهران چنين گفتيد: « يکى از ننگ ها و فجايعى که در اين صد سال اتفاق افتاد ، قضيه فلسطين بود . ملتى را از خانه اش بيرون کردند، ببينيد ، ملتى را از خانه اش بيرون کردند » . آرى آقاى رهبرى به شما تسليت ميگم چون شما هم دقيقا همين کار را کرديد و ملتى را از خانه اش بيرون کرديد. مجلس خانه ملت بود و شما با ناجوانمردانه ترين روش نمايندگان ملت را بيرون کرديد. البته اين تنها شيرينکارى شما و همفکران شما در اين روز تاريخى نيست . شما به طرز چندش آورى تقابل سنت و مدرنيته را که به طور طبيعى در حال حل شدن و تعامل و حداقل پيشروى بود به دعواى پدرکشتگى بين ملت تبديل کرديد ، شما رسما اعلان جنگ داخلى (Civil war) داديد. شما رسما نفرت به مردم تزريق کرديد. نه نفرت از شما که نفرت از همديگر و اين فاجعه است. در کوتاه مدت و دراز مدت هر دو فاجعه است. ما در همان راهى افتاديم که نبايد مى افتاديم و سعى همگانى و عقلايى بر اين بود که نيفتيم و حالا من متوجه نميشوم که چرا هر دو طرف دارند هلهله مى کنند ، عزيزان اگر قرار بود در اين راه جنگ در عرصه عمومى بيفتيم که خوب چرا زودتر نيفتاديم و چرا انقدر زمان هزينه کرديم.
آقاى رهبرى يک راى دهنده گفته بود امروز روز مباهله است. مباهله آرى! شما خودتان بهتر ميدانيد يارانتان چگونه فکر ميکنند، ما هم ميدانيم اکثريت مردم خاموش چگونه فکر ميکنند اکثريت خاموشى که زير سى سال سن دارند و به وقتش حساب همه تان را ميرسند، حتى اگر شده بيشتر به خودشان ضربه بزنند ، حتى اگر شده خودشان را در لذت افراطى و تباهى غرق کنند شما را بيش از پيش تحقير خواهند کرد، شما را لجن مال خواهند کرد، چون شما و اعوان و انصارتان هم همين کار را کرديد. بابت چنين مديريت نفرت بايد به شما آفرين گفت. حق داريد انقدر شاد باشيد. لبخند مليح شما را در پاى صندوق ديديم. مبارک باشد.
اين شما اين هم ميدان نبرد عمومى. اين هم کوه مشکلات . شاد باشيد و با مديريت حزب الله و بدون حضور نخبگان و واقع بينان حل بفرماييد.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى