--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, February 21, 2004


آخرين نتايج انتخابات
ــــــــــــــــــــــــــ
بهاره اميدي

بالاخره رفتار غيرقابل پيش‎بيني مردم ايران خود را به شكلي جديد نشان داد و نمايندگان جناح راست اكثريت مجلس را در اختيار گرفتند. 30 درصد واجدين شرايط در تهران و 50 درصد از كل واجدين شرايط حضور بيست ميليون نفر از مردم در پاي صندوق‎هاي راي را خبر مي‎دهد و اين منتهاي همت اين مردم در تعيين سرنوشت خود را نشان مي‏دهد. آن گاه كه بسياري از دانش‎جويان از ترس رد شدن به هنگام استخدام و بسياري از كارمندان از ترس نرسيدن به پست و مقام ترجيح مي‎دهند راي بدهند اما به رد صلاحيت‏هاي گسترده اعتراض نكنند آدم به تمامي وجود درمي‎يابد كه ما ملت شايسته‎ي همين حاكمان هستيم كه داريم و حق اعتراض نداريم. به اينان مي‎گويم كه من هرگز به اندازه‎ي شما نق نزده‏ام و زبانم به انواع كلمات ركيك و غير آن به بالا و پايين مسؤولين مملكت آلوده نشده است، اما واي بر دورويي شما كه يك‏سره در حال دش‎نام دادن به زمين و زمانيد و از هيچ كس راضي نيستيد، اما به استقبال ره‎بر فرزانه‎تان مي‎رويد و راي سفيد و زرد به صندوق مي‎اندازيد. ملت عزيز، اين چند روز با شما بسيار كلنجار رفتم و بحث كردم و نيافتم جز اندكي از شما را كه اعتقاد به راي دادن داشته باشيد. اي كاش حداقل عقيده‏اي داشتيد كه شايد بتوانيد بر سر آن بايستيد. لايقتان باد هر آن چه كه حكامتان با شما مي‏كنند.
پيش‏بيني قبلي من حداكثر 17 ميليون راي و حدود 40 درصد كل واجدين شرايط بود. اين سه ميليون راي اضافي را بگذاريد به حساب زبوني عده‏اي كه مرعوب و متاثر سيماي لاريجاني و گزينش و ... شدند. فعلا چند سال صبر كنيد تا ببينيم چه مي‎شود!


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى