--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Sunday, February 29, 2004


دارانگ و دورونگ و قيمه حاجى
________________________________________
س.ع.دشمن شناس

سال به سال بدتر ميشود. هر سال به بهانه عزادارى ، چه نمايش ها و چه دکان هاى سه نبشى که بر پا نمى گردد. طرف يازده ماه خلق الله را مى چاپد که چلو خورشتش چرب تر باشد. تکيه حاجى هاى تازه به دوران رسيده که روزبه روز عين قارچ بيشتر ميشوند. اين همين طبقه اى است که هم پاى ماهواره است و هم شب پاى بساط در ويلاى لواسان ، پا بدهد خانم بازى هم مى کند. اما تکيه هم علم ميکند. مداح و اکويش هم گوش فلک را کر ميکند ، اصلا خود شمر هم در گور ميلرزد از اين صدا هاى انکر الاصوات. هنوز هشت روز مانده به روز واقعه شروع مى کنند ، صبر کنيد بابا شايد ايندفعه اتفاقى نيفتاد، نه واقعا ما کى ميخواهيم دست از اين کارها برداريم. حرف هم که ميزنيم ميشويم مرتد و ناصبى و مهدور الدم . خوب آخرش چى ، شما هر چى از اين آيين ها و قشرى گرى ها بيشتر و با شکوهتر راه بيندازيد به گرد پاى صفويه که نميرسيد. آخرش چى شد ؟ شاه سلطان حسين قضاى حاجتش را هم با استخاره انجام ميداد، چه دعاها و نذر و نياز ها که نکردند براى دفع فتنه افغانها!
حالا هر سال روغن داغش را هم بيشتر ميگيرند ، هر کس براى خودش دسته و حسينيه و تکيه زده، اينها هم لابد همه اش به عشق حسين است! ما هم باور ميکنيم .مگه خودش نگفت که مردم بنده دنيا هستند و دين لقلقه زبانشان، خوب بفرما ، انقدر درنگ و دورونگ راه بينداز و تا صبح جوون ها رو توى خيابونها سرگردان کن از اون هم بيشتر، وجدان دردمان کم شد. از حسين امسال هم با شکوه فراوان تجليل کرديم ، به جهنم که در همين تکيه اى که ما زديم چند تا تين ايجر دم صبح براى اينکه خستگى شون دربره سيگارى بار ميگذاشتند، آبکى هم بعضى وقت ها ديده ميشد در همين تکايا ، خونه هاى خالى رو نگم که چه اتفاقاتى مى افته، شام غريبان رمانتيک ترين شب سال ميشه از روز والنتاين هم بدتر. زبونت رو گاز بگير دشمن شناس بى حيا ، اسلام از دست رفت. توى بى دين فقط مشکلت دارانگ دورونگه ،شب ها که ميخواهى کپه مرگت رو بذارى پنبه بچپان توى گوش هات. خدا نيست و نابودت کنه بى دين. بذار همه در شور و حال باشند. خوب باشند. تقبل الله ، جامعه ما دينى است. خدا را شکر.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى