--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, March 09, 2004


روز جهانى زن
ــــــــــــــــــــــــــ
پارسا صائبى

خبر کوتاه بود . مجوز برگزارى تجمع مسالمت آميز زنان در پارک لاله لغو شد. کى لغو کرد کدام نهاد لغو کرد و چرا لغو کرد طبق معمول معلوم نيست. اگر چند سال پيش بود لابد آقاى عباد (‌على ربيعى)‌از طرف رييس جمهور خوش اخلاق و با شخصيت و محبوب و مردمى مامور بررسى موضوع ميشد که در اين سيستم بى در و پيکر بوروکرات چطورى يک مجوز داده شده پس گرفته ميشود. البته معمولا سرنخ ها و شاه کليدها هم با کمال افتخار اعلام موجوديت ميکردند ، منتها نجابت و کوتاه آمدن اينورى ها و يا خود را به کوچه على چپ زدن آنها هم دوباره براى چندمين بار تکرار ميشد . اگر مجلس از رمق افتاده ششم هم سر حالتر بود يکى از نمايندگان لااقل يک گلويى در پشت تريبون پاره مى کرد . اما چه فايده. البته گاه پيش مى آمد که خود اصلاح طلبان حکومتى زبان به مصلحت مى گشودند که بيم خشونت ميرفت و خودمان لغو کرديم. اما اينجا هم خشونت؟ در همايش مسالمت آميز ضد خشونت هم مصلحت انديشى؟ سوال اين است که در مملکتى که روز جهانى زن حتى با يک همايش آرام در پارک لاله هم تحمل نشود چه کار بايد کرد؟ نميدانم. اختناق اختناق است. راست و چپ و آبادگر و کارگزاران نميشناسد. تعارف را کنار بگذاريد. راه به شدت دشوار است.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى