--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, March 11, 2004


دريابان زبل
ــــــــــــــــــــــــــ
س.ع.دشمن شناس

طنز نويسى کار سختى است از اين جهت که طنز نويس دچار تعدد سوژات (‌مثل تعدد زوجات!) ميشود. مثلا در حال نوشتن يک مطلب در مورد استخوان گير کرده در گلوى خاتمى هستى که مى بينى صدا و سيما تنت گيت بالا آورده به روى مبارک خودش هم نمى آورد. در حال نوشتن شاهکار صدا و سيما هستى مى بينى که وزير دفاع دريابان شمخانى افاضات جديد فرموده اند که اصلا خود به خود و ذاتا طنز است. ايشان فرموده اند:
« مگر شوراي امنيت شركت مسافربري TBT است » !!

اما آخرين تحولات مرتبط با اين اظهار نظر:
الف) آژانس فرانس پرس گزارش داد که خاوير سولانا تلفنى با رييس سازمان تجارت جهانى تماس گرفت تا در مورد ارتباط TBT يا همان Technical Barriers to Trade (يعنى موانع فنى تجارت!) و پيش نويس قطعنامه احتمالى شوراى امنيت عليه ايران ارتباطى پيدا کند. دقايقى بعد اطلاع داده شد که چند تن از کارشناسان نخبه WTO به دليل خود کم دانى دست به خودکشى زدند!
ب) آقاى حميد رضا آصفى (‌معروف به حميد چاخان يا وزير تکذيب) خود را کشان کشان به پشت تريبون رساند و هر گونه دخالت کشور هاى خارجى را در تفسير گفته هاى وزير دفاع کشورمان محکوم کرد.
ج)داريوش سجادى از آمريکا اعلام کرد که تنها کسى است که منظور صحبت دريابان شمخانى را متوجه شده و حاضر است آن را به طور دقيق اثبات نمايد.
د) سايت بازتاب اعلام کرد که از زمان اظهار نظر قاطع و صريح شمخانى شاخص وحدت و همدلى بين مسوولين نظام چهل و هفت درصد افزايش پيدا کرده است.
ه)کوفى عنان از حمايت بى قيد و شرط دريابان شمخانى از شوراى امنيت استقبال کرد.
و) شرکت TBT اعلام کرد که بليط هاى نوروزى همه پيش فروش شده و مسافرين محترم ميتوانند جهت تهيه بليط ناچارا به تعاونى شوراى امنيت مراجعه نمايند.
ز)‌ريچارد بوچر اعلام کرد که هر چه ميگذرد ما تحولات عجيب غريبى مشاهده ميکنيم و اميدواريم که درست شنيده باشيم.
ح) جرج تنت رييس سازمان سيا در نامه اى به کنگره اعلام کرد که وزير دفاع ايران پاک زده به سرش.
ط) صدا و سيما اعلام کرد که رييس سيا در نامه اى به سناى آمريکا گفته است که اصلاح طلبان خودشان را به خلى زده اند تا با آمريکا ارتباط برقرار کنند.
ى) هاشمى رفسنجانى گفته هاى تنت را يک رسوايى و يک افتضاح ديگر خواند که موجب ميشود آمريکا بيشتر در باتلاق عراق فرو رود.

نتيجه: خدا يک عقلى به بعضى ها بدهد يک چمدان دلار به ما!

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى