--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Tuesday, March 30, 2004


کنسرتِ ایرانی!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آليوس ماکسيموس


لندن؛ ۲۱ مارچ ۲۰۰۴ ؛ خبرگزاری فانوس

اين گزارشى از مشاهدات قبل ؛ در خلال و بعد از کنسرتِ مشترک سیاوش؛ اندى و کوروس در بلاد پرنس چارلز است.

*شروع کنسرت ساعت ۸ اعلام شده بود و درهای محل برگزاری قرار بود از ساعت ۷ باز شود. وقتی ما به محل رسیدیم حدود ساعت ۵/۷ بود؛ قصد پیدا کردن پارکینگ را داشتیم؛ متوجه شدیم که تمام ماشین های اطراف هم ایرانی هستند و همین قصد را دارند البته بوق هایی مکرر بهترین دلیل برای ایرانی بودن رانندگان بود !! روى بليط قيد شده بود که پارکينگى در نزديکى محل وجود دارد. از خانم سیاه پوستی که با لباس مخصوصی برای راهنمایی ایستاده بود محل پارکینگ را سوال کردیم و او هم در جواب کاغذی با کروکی محل پارکينگ به ما داد. تشکر کردیم و وقتی قصد رفتن کردیم او گفت:Thank you for being polite در حین حرکت به سمت پارکینگ داشتیم بحث میکردیم که چرا این جمله را گفت! نظر همراهم این بود که بعضی از هموطنان ادب را در صحبت (خصوصا با سیاه پوستها) رعایت نمیکنند! پس از پارک ماشین در حال راه رفتن بودیم که آقای ایرانی از کنار ما رد شد و گفت «سیاه پوسته ..... فلان فلان شده واساده اونجا نمیگه پارکینگ کجاست!» !!! احتمال دادیم قبل از ما ایشون با خانومه صحبت کرده بودند!
* در صف یکی از دوستان را دیدیم و من به حالت انتقاد آمیز قضیه خانوم سیاه پوستو تعریف کردم... در جواب گفت: «بابا من که اینجام حالم به هم میخوره از هر ۱۰ نفر ۸ نفر سیاهه!!!!!!»
* حدود ساعت ۸ صف طویلی برای ورود وجود داشت. (وقت شناسيِ ایرانی!)
* هنگام ورود ۳ مرحله security check وجود داشت که از قضا آخرین مرحله متفاوت بود چون از نفر جلویی ما چند بطری کوچک ویسکی گرفت! (البته برای بطرى ها رسید مىدادند تا در هنگام خروج آنها را پس بگیرد). در کنار مامور امنیتی میزی پر از انواع و اقسام بطری های کوچک بود!
*محل کنسرت قبل از ورود اندی کاملا تاریک بود! احتمالا بعلت مهمانان خجالتى که نمىخواهند دیده شوند!
*با ورود اندی متوجه شدم که چه خوشگل شدم امشب!
*در همان ابتدا ۲ تا آقا پسر پریدن رو سن و اندی رو ماچ کردن!!! (نمیدونم چرا خانوما رو سن نمیپریدن؛ رسم اینه نه؟؟!!) آقایون با ملاطفت security به جای اولیه خود برگشتند!
* از این قسمت به بعد گزارش اگر کمى مخدوش است باید ببخشید چون گلاب به روتون رفتم دستشویی و از بوی دلاویز ماری جوانا در دستشویی مست شدم ... درست حدس نَزَديد!!!!!!!!! ... چند تن از جوانان مشغول استعمال سیگاری در دستشویی بودند و بوی تند آن هر رهگذری را گیج میکرد!!!!
* نقطه اوج برنامه اندی قسمتی بود (شاید هم به دلیل مورد بالابه نظرم نقطه اوج اومد!!) که دوست دختر آمریکایی زیبای او (شانی) آهنگ زیباى سوغاتی از مرحوم هایده رو اجرا کرد! انصافا میتوانم بگویم لهجه فارسی بهتری از بعضی از هموطنان مقیم خارج از کشور داشت! اینم
شانی در حال اجرای این آهنگ. {چقدر این آهنگو دوست دارم}.
* تصمیم گرفتیم که به قسمتی که نزدیکتر به خواننده ها است و هموطنان گرامی در آن مشغول حرکات موزون هستند برویم ( که البته فکر خوبی از جهت گرفتن عکس بود ۱ ٬ ۲ )
* کوروس وارد مى شود...
* اتحاد ملت ایران در هم خوانی نیلوفر و خدای آسمونها به دشمنان ثابت شد.
*در هنگام اجراى آهنگ «اهل هر کجا که باشیم» بود که بر من آشکار شد که خيلى از هموطنان حتى اگر ايرانى نباشند ولى بچه تهران («ما بچه تهرونیم») هستند‌. در ادامه این آهنگ و در قسمتى که «واسه رفتن به خونه به انتظار نشستیم» یکی از کسانی که در کنار من بود رو کرد به من و گفت.... «اولین بار که اینو خوندن چند سال پیش بود؟؟!!» …
*اخباری حاکی از چند دعوای ناموسی و غیرتى و ... (بخوانید ایرانی!) از گوشه کنار سالن به گوش رسید! یکی که خود شاهد آن بودم در اثر برخورد فیزیکی ملایمى بین یک آقا که در حال رد شدن بود با یک خانم پیش آمد! (ناگفته نماند که آقا خیلی محترمانه معذرت خواهی کرد ولی با اخم و نُچ نُچ خانوم مربوطه و ملاطفت همراهان خانم به ادَب او پاسخ داده شد!) غیرت یا حماقت مساله این است!
*يکی از دوستان همراه ما که شدیدا به قر کمر دچار شده بود قصد کرد کمی مبادرت به حرکات موزون کند در این زمان خانومی که ایشان قصد داشتند حرکات موزون را هماهنگ با ايشان پیاده کنند گفتند:«من اگه با شما برقصم نامزدم ناراحت میشه!» .... (بابا… تعصب!)
*معمولا در کنسرت ها خانوم ها روی دوش آقایون میرن که بهتر ببینند٬ اینجا یک کم متفاوت بود! (تابویِ جنسيِ ایرانی)
* این نورى که مى بینید بین اندی و کوروس برای تزیین در سن بود و دایم می چرخید یکی از هموطنان گفت اااااه این نوره هم که ما … نمیدونم ........ چرا اونجا گذاشتنش! (جمله را کامل کنید!)
*در تلاشی که برای هر چه شاعرانه تر کردن محل میشد در بعضی مواقع نفس کشیدن مشکل می شد!
*در طول کنسرت فضا شدیدا سیاسی در بین تماشاگران وجود داشت و شعار مرگ بر آمریکا را می شد از بین جمعیت شنید! (مرگ بر آمریکایِ ایرانى!)
*خداحافظی تلخِ مردم با شانی. :(
*آنتراک .... برای اینکه ملت کمی کوکاکولا بنوشند! (الکل گندم با کیفیت عالیِ ایرانی در داروخانه موجود نباشه مردم مجبورند تولیدات استکبار جهانی را بنوشند دیگر!)
*بالاخره سیاوش قمیشی وارد شد و جمعیت را از انتظار در آورد ...
*بعد از اجرای اولین آهنگ؛ آقا سیاوش گفتند: از هموطنان خواهش میکنم روی سن نپرن security باهاشون برخورد میکنه حااااال من گرفته میشه!
*وقتی سیاوش شروع به خواندن آهنگ زیبای نقاب کرد پس از قسمت اول «ای بازیگر گریه نکن....» آقایی که کنار من بود اونو اینجوری کامل کرد: «ما هممون خاک تو سریم!»
* گیتاریست و باس گیتاریست واقعا کارشون عالی بود. متاسفانه اسمشان خاطرم نیست!
*ببخشید صِدام خش پیدا کرده همراه آقا سیا داد زدم صِدام گرفت!
* متاسفانه سیاوش از آهنگ های قدىمی خود فقط تاک رو خوند... و در مجموع آهنگ هاى زيادى اجرا نکرد…حااااال ما گرفته شد اينبار ! :((
**سیاوش بعد از آخرین آهنگ ناگهان غیب شد (ما تازه داشتیم هی پرنده پرنده میکردیم پرنده های قفسی رو بخونه دیدیم نیست!) به جای او گارد های گردن کلفت آمدند و شروع به بیرون کردن علاقمندان که باور نمیکردند کنسرت تمام شده کردند!!!!!!!! یکی از اونها که سایزی حدود ۳ برابر من داشت خیلی محترمانه گفت:‌ Happy New year Please get out!! فکر کنم منظورش Piss Off بود!
*هنگام خروج متوجه بحث خانوم و آقایی شدم .... خانم: «تو اونم خوردی… اونم خوردی!» (نوشیدی منظورشون بود!!) و آقا داشت انکار میکرد! (مرد سالاری ایرانی!)
*بعد از کنسرت در محلی در نزدیکی کنسرت ۲ آقا که ظاهری ایرانی داشتند مشغول صحبت به ایتالیایی بودند! يکيشون يهو وسط يه جمله گفت آره آره و به ايتاليايى ادامه داد!!!!! (ايرانوفوبيِ ايرانى!!!!!!)
* این عکس که متاسفانه خیلی واضح نیست لیموزینی است که چند تن از هموطنان سوار آن بودند. آقایی تا کمر از پنجره لیموزین به بیرون خم شده بود ... و همزمان در حال صحبت با موبایل بود ! (اینم پولدارِ ایرانی! اگه تا کمر نمی اومد بیرون که کسی نمیدید سوار لیمو شده تازِه موبايل هَم داره!)

نکته آخر و تکميلى: این گزارش رو من نوشتم! اینو گفتم نگید که طولانی و بیمزه و ... است!

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى