--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Monday, March 15, 2004


دوم خرداد بعد از يازده سپتامبر براى اسپانيا!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پارسا صائبى

ميگويند مردم اسپانيا مذهبى و همچنين احساساتى و کمى هم مشنگ هستند. حالا به اين که اهل فن چه ميگويند و اينکه شناخت عملى جامعه اسپانيا از دل تحليل هاى روشنفکرى به چه جمعبندى ديگرى برسد کارى ندارم. در عين حال ضمن احترام به تمام تحليل هاى جامعه شناختى و تاريخى به يک چيز اعتقاد دارم و آن هم اين است که تا سالها در يک جامعه زندگى نکنيم و در آن آتمسفر نفس نکشيم ، با اينترنت بازى و کسب اطلاعات کاذب و بعد روشنفکر بازى و توجيه تراشيدن بر تلقى عمومى يا مخالفت با آن ، نميتوان يک جامعه را درست و کامل شناخت.

حالا اين مقدمه طولانى و بى ربط را براى اين گفتم که به وقايع اسپانيا يک نگاه نه چندان جدى داشته باشيم. القاعده آمد و باز جنون و بربريت خود را به نمايش گذاشت. فاجعه يازده سپتامبر بعد از ۹۱۱ روز در اسپانيا به صورت محدود تر البته، تکرار شد. اما انتخابات هم نزديک بود و نتيجه اين شد که مردم حماسه ساز اسپانيا نسبت به دنباله روى هاى ازنار از آمريکا و نيز ماله کشى هاى چند روز اخير و پنهانکارى ها و عدم معرفى رسمى القاعده براى جلوگيرى از شکست در انتخابات شوريدند و اتفاقا حماسه ديگرى خلق کردند! (‌چقدر اين قاعده براى ما آشناست!) به قول دوست ما منصور اينبار تف سربالا به صورت خود ازنار برگشت! مرتضى خان نگاهى نوشته زيبايى در اين مورد دارد که شما را به خواندن آن دعوت ميکنم.

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى