--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Wednesday, March 24, 2004


تحليل روز
________
حسن راهجو


عجالتا در مملکت خودمان کرکره‌ها پايين است و همه چيز در تعطيلى مطلق به سر مى‌برد، ما هم کمى به خارجه (طبعا يعنى آمريکا) مى‌پردازيم. فعلا دولت بوش در بد مخمصه‌اى گير کرده:
۱. هنوز شعارهاى رونق اقتصادى دولت ادامه دارد ولى شاخص بازار بورس نيويورک در هفته گذشته سير نزولى شديدى را پيش گرفت.
۲. انتشار کتاب "در مقابل همه دشمنان" توسط مشاور اسبق کاخ سفيد در امور ضد خرابکارى، کاخ سفيد را به تعلل و دروغگويى در مورد فاجعه ۱۱ سپتامبر متهم مى‌کند، نکته مهم اين است که نکات ياد شده در اين کتاب بسيار مستدل است و علاوه بر اين برد زيادى پيدا کرده* هنوز يک هفته از انتشار اين کتاب نگذشته که کميته مستقل سنا دور جديد تحقيقات در مورد آن را شروع کرده است و حملات عجولانه کاخ سفيد به ريچارد کلارک نيز کارى پيش نبرده‌اند.
۳. از همه بدتر ترور شيخ احمد ياسين شديدا خاورميانه را به سمت ناپايدارى پيش مى‌برد، دولت آمريکا هنوز از شوک کتاب ريچارد کلارک خارج نشده بود که اين اتفاق افتاد. از سردرگمى دولت آمريکا همين بس که هنوز واکنش مشخصى از جانب اين دولت ديده نشده است. به نظر مى‌رسد که اين ترور، قمار خاورميانه‌اى کابينه بوش را به مخاطره شديدى انداخته است.


*) بطور مثال نگاه کنيد به "ديک کلارک راست مى‌گويد" (لينک از هودر)

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى