--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, April 22, 2004


با ولايت فقيه چه كنيم؟ (3)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رحيم مخکوک

با خودم داشتم فكر مي‎كردم براي بخش سوم چه بنويسم، ديدم بد نيست تعريفي از ولايت فقيه و ضد ولايت فقيه ارائه كنم. به گزاره‎هاي زير رسيدم:
1) ولايت فقيه با ولي فقيه فرق دارد. البته منظور من اين نيست كه بايد تلاش كرد تا ولي فقيه فعلي با يك ولي فقيه به‎تر جاي‎گزين شود، بلكه مي‎خواهم بگويم اين بحث را شخصي نكنيم و به يك فرد خاص محدود ننماييم.
2) در اين مملكت همه ضد ولايت فقيه‎اند. برخي به زبان، برخي به دل و برخي به عمل.
3) حالا كه همه ضد ولايت فقيه‎اند پس سؤال اين جاست كه چه كسي ضد ولايت فقيه‎تر است؟ به گمانم كسي كه در عمل ضد ولايت فقيه است از همه ضد ولايت فقيه تر است و كساني كه به زبان و دل ضد ولايت فقيه‎اند در درجات بعدي قرار دارند.
4) عزيزاني هستند كه تجارت مي‎كنند. ماليات نمي‎دهند. هر كجا پول بيش‎تر باشد سرمايه‎گذاري مي‎كنند و به خوب و بدش هم كار ندارند. چند تا مؤسسه‏ي قرض‎الحسنه و غيره هم هست كه پول‎هايشان را در آن‎جا مي‎شويند. خمسشان هم عقب نمي‎افتد. طول ريششان هم بي‎نهايت برابر بنده است. تسبيح و ذكر هم البته نقل و نبات دهان مؤمن است.
5) عزيزتراني هم هستند كه ياري‎كنندگان دين خدايند. مي‎گيرند، مي‎بندند، مي‎زنند و از خدا مي‎خواهند اين جهاد را از آنان بپذيرد. دروغ مي‎گويند كه مصلحت است و فريب مشركين. هتك حرمت انسان‎هايي را مي‏كنند كه به گمانشان خودي نيستند و لابد بي‎دين‎اند. غيبت مي‎كنند و آبرو مي‎ريزند كه مشركين غيبت ندارند.
6) شما در گوشه‏اي از اين مملكت داريد كارتان را مي‎كنيد. سعي مي‎كنيد كارتان را به به‎ترين نحو انجام دهيد. وجدان كاري داشته باشيد. مقالات علمي مي‎نويسيد و در كنفرانس‎ها و مجلات چاپ مي‎كنيد. پس لابد داريد براي نهضت نرم‎افزاري كار مي‎كنيد. موقع رانندگي سعي مي‏كنيد تا آن جا كه ممكن است مقررات را مطابق آيين‎نامه رعايت كنيد. مالياتتان را مي‎دهيد. فكر و ذكرتان اين است كه چگونه مي‏شود براي اين مملكت كاري كرد. وبلاگ مي‎نويسيد و در آن نيز همين اصول را تبليغ مي‎كنيد.
7) ولايت فقيه حداقل در جنبه‏ي تئوري و نظر، توجيه وجودش اجراي احكام اسلام است.
8) آقا به نظرم اشتباه شده. فكر مي‎كنم براي دريافت حقوقتان بايد سري به مراجع ذي‎ربط بزنيد. به گمانم ضد ولايت فقيه بايد دوباره تعريف شود.
9) شنيده‎ام كه اگر كسي در حكومتي حرف حقي داشت و ترسيد بزند، به گمانم بايد دنبال حاكم جائري گشت. شما مي‎ترسيد اين حرف‏ها را تحت نام خود بزنيد. فكر مي‎كنم خيلي ترسوييد. البته نمي‎دانم چرا مطبوعات نيز مي‎ترسند اين حرف‎ها را چاپ كنند. شايد همه‎ي ما ترسوييم. بله بابا نعوذ بالله حكام اين مملكت نمي‎دانند جور را با كدام عين مي‎نويسند.
10) سر خم مي سلامت شكند اگر سبويي

والسلام


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى