--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, April 08, 2004



نفت نکبت آنها و خاک پر مصیبت ما!
________________________________________
منصور خاکی

روزهای انقلاب بهمن 57، یکبار آقای خمینی جمله جالبی ایراد کرد به این مضمون که کارتر (رئیس جمهور وقت آمریکا) همانقدر مسیحی است که شاه مسلمان. حال با عاریه گرفتن این سخن می گویم که آمریکا همانقدر به فکر حقوق بشر و خاورمیانه دموکراتیک است که حکومت ولایی ایران در اندیشه منافع جهان اسلام و حفظ نفوس مسلمین وشیعیان!

این روزها وقایع بسیار غمباری بر عراق می گذرد که به احتمال زیاد اثرات عمیقی بر منطقه و علی الخصوص ایران خواهد داشت. سرکوب ددمنشانه و قلدرمابانه آمریکا در من بی خبر از الفبای غیرت (فرموده رهبر معظم) و زیر بمباران سی ان ان نیز شکی باقی نگذاشته است که این یک جنگ صلیبی بیش نیست همانطور که جرج بوش پسر روز 11 سمپتامبر 2001 ناشیانه بر زبان راند. حال خدا رحم پروردگار کند! آنها که زیر بمباران المنار و الجزیره هستند که خدا به فریاد همه ما برسد.

راستی می دانستید که حادثه 11 سپتامبر فقط ناشی از احساس حقارتی بود که به جهت حمایت آمریکا از اسرائیل در طول این نیم قرن نصیب مسلمانان شده بود؟ تمام قدرتها اعم از روسها، انگلیس، فرانسه و حتی چین و هند و قدرتهای استعماری که حال روی بند رخت آویزانند مانند اسپانیا و پرتغال، سوابق رویارویی با مسلمانان را داشته اند که زمینه کینه توزی را فراهم می کرد ولی به جرات می توان گفت که آمریکایی ها سابقه رویا رویی مستقیم و فاجعه آمیز نداشتند و یا خیلی اندک. به عبارتی 11 سپتامبر اتفاق افتاد بدون آنکه آمریکا مسجدی را هدف موشک لیزری قرار دهد و یا به انتقام جنون آمیز 4 قربانی آمریکایی 100 کشته پشت سر بگذارد.

صرف نظر از تمامی تحلیلها و اینکه مقتدا صدر کیست و از کجا حمایت می شود و مقاومت در عراق براستی مقاومت است یا شرارت، یک نکته کاملا واضح و روشن است و آن نیات آمریکاست. بر ما که از ابتدا پوشیده نبود شاید که پرده بر خوش خیالان کنار رود. بازی همان است اینها نفت خودشان را می خواهند. دوستی می گفت در جریان جنگ خلیج فارس یک آمریکایی یحتمل گاوچران پشت اتومبیل ون خود این جمله را نوشته بود.
Why is our oil under their soil? یعنی چرا نفت ما زیر خاک آنان است؟ راستی چرا؟

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى