--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, April 01, 2004


مگس
_________
رحيم مخکوک

قصد كرده بودم كه با مگسان سخني ساز كنم. كمي كه فكر كردم، آن قدر به نظرم حقير آمدند كه منصرف شدم. مگس‎ها موجوداتي هستند كه از بودن به حداقلش بسنده كرده‎اند. موجوداتي كه به نظر من از جلبك‏ها هم پست‎ترند. در پستي آن‏ها همين بس كه هر بنده‎اي در هر افسانه‎اي مي‎خواهد به رب‏العالمين گير بدهد كه چرا برخي كارها را كرده است مي‎پرسد كه چرا مگس را خلق كردي؟ گيرم كه فوايدي هم در اين كار بوده – كه منكرش هم نيستيم. اما چه كسي اهميت مي‎دهد؟ مگس را نبايد ديد. بگذار ويزويزش را بكند.
اوج خوش‎حالي مگس‎ها آن وقتي است كه تكه‎اي كثافت پيدا كنند. هر چه تازه‎تر به‎تر و چه مي‎شود اگر از آن بخار بلند شود. فرقي هم نمي‎كند مال انسان باشد يا گاو يا الاغ.
چنين موجودي البته همه جا پيدا مي‎شود. و نكته‎ي غم‎انگيز ماجرا هم همين جاست. به هر جا كه سر مي‎زني ويزويزش بلند است. اما مگسي كه در جاهاي كثيف يافت مي‏شود مگس بي‎كلاس است و آن مگسي كه اداي آدم‎هاي باكلاس را درمي‎آورد و به جاهاي ترتميز سر مي‎زند واقعا دست مريزاد دارد. گيرم كه هر شب يواشكي سري به توالت بزند و دلي از عزا درآورد. به هر حال ما بي‎خيال مگس‎ها مي‎شويم. هر جا كه باشند. هر چه قدر كه مي‎خواهند ويزويز كنند. آن روز دور نخواهد بود كه مگس‎ها در مگس‏كش برقي و يا غيربرقي به عدم بپيوندند. موجودي كه وجودش اين قدر حقير است، عدمش ديگر اصلا جاي صحبت ندارد.


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى