--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

يک وبلاگ گروهی در عرصه‌ی سياست، اجتماع و فرهنگ

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Thursday, April 08, 2004


خانه‎ى ملت
_________
رحيم مخکوک

ديروز قرار بود در مجلس براى تشکيل هيات تحقيق و تفحص در مورد دريافت رشوه در قرارداد شرکت نفتى اشتات اويل نروژ راى گيرى شود. ابتدا راى گيرى به صورت قيام و قعود انجام شد و راى نياورد. عده اى راى گيرى را مورد تشکيک قرار دادند و راى گيرى با ورقه به عمل آمد. پس 132 راى آورد و تصويب شد. صرف نظر از اين که اين تحقيق و تفحص به عمر مجلس ششم قد بدهد و يا اين که اصلا به نتيجه ى قابل اعتنايى برسد و يا مثل بقيه ى موارد بايگانى شود و کسى به نتايج آن محل ندهد همين نکته که راى گيرى با ورقه که به صورت مخفى انجام مى شود نتيجه اى متفاوت از راى گيرى به صورت آشکار دارد قابل تامل است. نمايندگان از چه کسى مى ترسند و يا مثلا رودربايستى دارند؟ (کامنت خوانندگان: اين که سوال ندارد نادان!!!)
مساله ى ديگر بررسى برنامه ى توسعه ى چهارم است که جناح اقليت مجلس به دنبال عدم مطرح شدن آن در مجلس ششم است. حجه الاسلام انصارى نماينده ى نيشابور و رئيس کميسيون تلفيق از اين نمايندگان درخواست کرد که هم کارى کنند تا اين برنامه سريع تر تصويب شود. به نظر مى رسد نمايندگان اقليت که از عملکرد هم کاران اصلاح طلب خود و پرداختن به انتخابات و تحصن و استعفا ناراضى هستند دارند تلافى مى کنند. هم چنين آنان نمى خواهند مجلس هفتم مجبور شود يکى يکى بندهاى اين برنامه را دوباره بررسى و باطل کند و يا تغيير دهد. به هر حال با توجه به حضور فقها و حقوق دانان صادق و فعال و هوش يار در شوراى فخيمه ى نگه بان لازم نيست نمايندگان اقليت خود را نگران کنند. سرنوشت اين برنامه از همين الان مشخص است. برنامه با توجه به اکثريت داشتن اصلاح طلبان در مجلس فعلى تصويب مى شود و در شوراى نگه بان مدتى آب خنک مى خورد و آقاى جنتى در اين مدت به عمره ى مفرده و يا زيارت قبور مطهر شهداى بوسنى مشرف مى شوند تا تحويل و تحول در مجلس انجام شود و در اين مدت نگه بانان صديق شوراى نورانى نگه بان سياهه اى از موارد خلاف شرع و قانون اساسى تهيه و با گردن کج و شرمندگى بسيار و اين که ببخشيد کارتان را زياد کرديم به نمايندگان ره برى – ببخشيد نمايندگان مردم – تقديم مى کنند و اين مجلس نيز تغييرات عمده اى به صورت فله اى در برنامه اعمال و پس از تصويب يک روزه در شوراى نگه بان بلافاصله به دولت ابلاغ مى شود. هم چنين ممکن است خاتمى و برخى از وزراى وى درست يک روز پس از ابلاغ برنامه به مجلس فراخوانى شوند و مورد سوال و يا حتى استيضاح قرار گيرند که چرا برنامه را اجرا نکرده اند.
پيش نهاد سازنده: با توجه به اين که در مجلس هفتم نمايندگان ره‎برى اکثريت دارند و نمايندگان ملت قرار است اقليت فوق العاده کوچکى را تشکيل دهند که کاملا قابل صرف نظر است پيش نهاد مى شود اسم مجلس به نام نورانى مقام معظم متبرک شود و از خانه ى ملت به خانه ى ره‎برى تغيير کند.

رحم الله من قرا الفاتحه و الاخلاص مع الصلوات


 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آیینه فانوس (رها از فیلتر)

آخرين مطالب فانوس

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

آرشيو

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى